به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش موجودی نفت، زمینه افزایش قیمت ها

پایگاه خبری فولاد ایران- با پیشی گرفتن تقاضا از عرضه که به دلیل کاهش شدید تولید از سوی عربستان سعودی، رهبر اوپک، شکل گرفته است، ذخایر نفت در برخی مناطق شروع به کاهش می کند و از قیمت ها حمایت می کند که انتظار می رود در ماه های آینده افزایش یابد.
تحلیلگران جی پی مورگان در این ماه گفتند که ذخایر نفت، که شامل نفت خام و فرآورده های سوختی می شود، اکنون نقش بیشتری در تعیین قیمت نفت نسبت به دلار آمریکا ایفا می کند زیرا تحریم های غرب بر روسیه تجارت نفت با ارزهای دیگر را تسریع کرده است.
هم آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) و هم سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) انتظار دارند تقاضای نفت در سال جاری از عرضه پیشی بگیرد، که منجر به کاهش مجموع موجودی نفت به میزان 400 تا 500 هزار بشکه در روز می‌شود.
بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، اگرچه ذخایر جهانی نفت در ماه می به بالاترین میزان خود از سپتامبر 2021 رسیده است که ناشی از افزایش قابل توجه کشورهای غیر OECD است، تحلیلگران می‌گویند که نشانه‌هایی از انقباض به ویژه در ایالات متحده ظاهر می‌شود.
به گزارش فولاد ایران، کاهش موجودی ذخایر تاکنون از نظر جغرافیایی نابرابر بوده است، زیرا کاهش موجودی در ایالات متحده و اروپا با افزایش در چین و ژاپن جبران شده است.
تحلیلگران جی پی مورگان پیش‌بینی می‌کنند قیمت‌های معیار برنت که این هفته به بالاترین حد خود در سه ماه اخیر یعنی 84 دلار در هر بشکه معامله شد، تا پایان سه ماهه سوم به 86 دلار در هر بشکه افزایش یابد.
 داده‌های شرکت مشاوره FGE Energy در مراکز کلیدی در ایالات متحده، شمال اروپا، ژاپن، سنگاپور و فجیره در امارات متحده عربی نشان می‌دهد که تا کنون در ماه جاری، ذخایر کل به شدت کاهش یافته است، چه در خشکی و چه در دریا. ذخایر هفتگی گازوئیل، سوخت جت و نفت کوره در پنج منطقه نیز در حال حاضر کمتر از میانگین پنج ساله خود است.
طبق داده‌های EIA، ذخایر 217.6 میلیون بشکه‌ای بنزین ایالات متحده در پایین‌ترین سطح خود برای زمان سال از سال 2015 قرار دارد و 5 میلیون بشکه یا 5 درصد کمتر از میانگین فصلی 10 سال قبل است.


منبع: رویترز

۱۰ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۴:۲۷
تعداد بازدید : ۳۹۷
کد خبر : ۶۶,۴۵۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید