به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

رشد شتابان هند جبران کننده شکاف تقاضای جهانی کالای چین

پایگاه خبری فولاد ایران- به گفته بانک  ANZکندی رشد چین به تقاضای جهانی کالا آسیب می رساند، اما هند می تواند بخشی از این کسری را جبران کند.
این بانک پیش بینی کرد که رشد اقتصادی هند احتمالاً از چین پیشی خواهد گرفت و این کشور آسیای جنوبی قرار است تا پایان این دهه به سومین اقتصاد بزرگ تبدیل شود.
این بانک در گزارش اخیر خود گفت که این بدان معناست که تقاضای هند برای کالاها احتمالاً افزایش خواهد یافت و می تواند بیش از نیمی از کسری تقاضای چین را به ویژه در بخش انرژی پوشش دهد.
تحلیلگران ANZ نوشتند: «تقاضای هند برای کالاها با حمایت جمعیتی مطلوب، شهرنشینی، گسترش تولید و صادرات و ایجاد زیرساخت ها به سرعت رشد خواهد کرد.»
به گزارش فولاد ایران، هند با پشت سر گذاشتن چین به پرجمعیت‌ترین کشور تبدیل شده است و انتظار می‌رود نرخ شهرنشینی آن تا سال 2030 از سطح فعلی 35 درصد به 40 درصد افزایش یابد. هند تا سال 2030 تلاش های خود را برای کربن زدایی افزایش خواهد داد، اما این تلاش ها ممکن است به دلیل نیازهای رو به رشد انرژی این کشور ناکام بماند.
بانک ANZ تخمین می زند که انتظار می رود تقاضای سالانه هند برای کالاهای اصلی مانند نفت، زغال سنگ، گاز، مس، آلومینیوم و فولاد، از هم اکنون تا سال 2030 در مجموع بیش از 5 درصد افزایش یابد.
در مقایسه، تقاضای چین برای همین کالاها بین 1 تا 3 درصد کاهش می‌یابد که همراه با کاهش پیش‌بینی‌شده تولید ناخالص داخلی به 3.5 درصد رشد تا پایان این دهه است. تولید ناخالص داخلی چین در سه ماهه دوم سال به سال 6.3 درصد افزایش یافت که کمتر از انتظارات بازار برای رشد 7.3 درصدی بود.


منبع: CNBC

۱۰ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۴:۳۳
تعداد بازدید : ۳۶۲
کد خبر : ۶۶,۴۶۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید