به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ادامه کاهش تورم و اقتصاد در حال رشد اروپا

پایگاه خبری فولاد ایران- اقتصاد منطقه یورو دوباره در حال رشد است. بر اساس برآورد رسمی منتشر شده در روز دوشنبه، تولید ناخالص داخلی در بین 20 کشوری که واحد پول یورو را به اشتراک می گذارند، در سه ماهه دوم نسبت به سه ماه قبل 0.3 درصد افزایش یافته است.
به گزارش فولاد ایران، تولید ناخالص داخلی در سه ماه آخر سال 2022، 0.1 درصد کاهش یافته و در سه ماهه اول سال جاری راکد شده است.
داده های رسمی نشان داد که نرخ تورم کلی در این ماه به کاهش خود ادامه داده است. شاخص قیمت مصرف کننده برای منطقه یورو 5.3 درصد افزایش یافت که نسبت به 5.5 درصد در ژوئن کاهش یافت.
اما تورم اصلی - که هزینه های بی ثبات غذا و انرژی را کاهش می دهد - در ژوئیه بدون تغییر در 5.5٪ بود. تورم خدمات و مواد غذایی فرآوری نشده به ترتیب به 5.6 درصد و 9.2 درصد رسید.
علیرغم داده‌های اقتصادی دلگرم‌کننده، نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد این منطقه ممکن است در بقیه سال به سمت رکود پیش رود.
  تحلیلگران آکسفورد اکونومیکس در یادداشتی در روز دوشنبه نوشتند: «داده‌های امروز به طور کلی چشم‌انداز کوتاه‌مدت ما را تأیید می‌کند، که رشد بسیار ضعیف در نیمه دوم سال و تعدیل در سرعت کاهش تورم در تابستان و به دنبال آن کاهش نسبتاً شدید در سه‌ماهه چهارم را پيش‌بینی می‌کند.»
اقتصاد منطقه یورو در زمستان گذشته به دلیل افزایش شدید قیمت انرژی که به دنبال حمله روسیه به اوکراین رخ داد، ضربه شدیدی خورد، اما داده‌های دو اقتصاد بزرگ اروپا در روز جمعه نشان داد که بهبودی در حال انجام است.
با این حال، انتظار می رود رشد در بقیه سال راکد بماند، که تا حدی در نتیجه اقتصاد کند چین، ضعف در تولید جهانی و کاهش ساخت‌وساز مسکونی است که رشد سالانه را تنها 0.6 درصد محدود می‌کند.
بر اساس آمار رسمی منتشر شده در روز جمعه، تولید ناخالص داخلی فرانسه در سه ماهه دوم در مقایسه با سه ماهه اول سال جاری 0.5 درصد رشد داشته است که بالاتر از انتظارات اقتصاددانان است. آلمان در سه ماهه گذشته دچار رکود شد، اما این نسبت به شش ماه قبل، زمانی که بزرگترین اقتصاد اروپا در رکود گیر کرده بود، بهبودی ناچیز بود.
بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه، نهمین افزایش متوالی بانک مرکزی، نرخ بهره را در منطقه یورو یک چهارم درصد افزایش داد و به 3.75 درصد رساند.
اما کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، به خبرنگاران گفت که در حال بررسی توقف افزایش نرخ‌ها در نشست بعدی بانک مرکزی در ماه سپتامبر است.
تورم قیمت مصرف کننده از رکورد 10.6 درصدی در اکتبر 2022 به شدت کاهش یافته است، اما همچنان بسیار بالاتر از هدف 2 درصدی بانک مرکزی اروپا است.


منبع: CNN

۱۰ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۴:۵۱
تعداد بازدید : ۴۰۵
کد خبر : ۶۶,۴۶۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید