به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تمدید کاهش تولید نفت عربستان سعودی

پایگاه خبری فولاد ایران- عربستان سعودی، رهبر اوپک، کاهش تولید نفت خود را برای حداقل یک ماه دیگر تمدید می کند، اقدامی که تهدیدی برای افزایش قیمت بنزین و سایر انرژی ها خواهد بود.
یک منبع رسمی از وزارت انرژی عربستان روز پنجشنبه گفت که این کشور کاهش داوطلبانه یک میلیون بشکه در روز را برای ماه سپتامبر تمدید خواهد کرد. این منبع به رسانه های دولتی گفت که این کاهش می تواند بیشتر تمدید شود و هدف از این اقدام حمایت از ثبات و تعادل بازارهای نفت است.
این دومین باری است که پادشاهی این کاهش را تمدید می کند. اولین بار در ژوئن پس از نشست اتحاد بین سازمان کشورهای صادرکننده نفت، روسیه و سایر تولیدکنندگان کوچکتر اعلام شد.
به گزارش رویترز، تقریبا در همان زمان، روسیه اعلام کرد که قصد دارد صادرات نفت خود را به میزان 300 هزار بشکه در روز کاهش دهد.
قیمت نفت آمریکا روز پنجشنبه 1.6 درصد افزایش یافت و به 81.05 دلار در هر بشکه رسید. نفت خام برنت، معیار جهانی، 1.5 درصد جهش کرد و به 84.50 دلار در هر بشکه رسید.
به گزارش
فولاد ایران، محدودیت عرضه طولانی مدت از سوی عربستان سعودی و روسیه در شرایطی رخ می دهد که قیمت نفت در هفته های اخیر افزایش یافته است و به افزایش قیمت بنزین برای مصرف کنندگان آمریکایی به بالاترین حد در 9 ماه گذشته منجر شده است.


منبع: CNN

۱۴ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۴:۲۱
تعداد بازدید : ۳۴۰
کد خبر : ۶۶,۴۹۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید