به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

انرژی‌های تجدیدپذیر همچنان ارزان‌ترین منبع تولید برق

پایگاه خبری فولاد ایران- گزارش اخیر منتشر شده توسط آژانس ملی علوم استرالیا، نشان می‌دهد که انرژی‌های تجدیدپذیر، به رهبری انرژی های بادی و خورشیدی، علی رغم افزایش متوسط ۲۰ درصدی هزینه این تکنولوژی ها، جایگاه خود را به عنوان ارزان‌ترین تکنولوژی های تولید برق جدید در استرالیا حفظ کرده‌اند.
افزایش قیمت ها به مقیاس عظیم تولید، مواد اولیه و نیروی کار مورد نیاز برای توسعه و استقرار فناوری‌های انرژی پاک منطبق با اهداف انتشار صفر کربن نسبت داده می‌شود. فشار هزینه‌های این فناوری ها در استرالیا تا سال 2027 به سطوح عادی باز می‌گردد، اما در سناریوهای جهانی که سرعت انتقال انرژی در بالاترین سطح است، تا سال 2030 به تعویق افتاده است.
به گزارش فولاد ایران، چالش انرژی استرالیا به تغییر سیستم انرژی فعلی آن وابسته است و در عین حال به عرضه مداوم و منظم انرژی پایدار، قابل اعتماد و مقرون به صرفه در تلاش برای دستیابی به انتشار خالص صفر تا سال 2050 مرتبط است. این امر نه تنها از نظر زیست محیطی ضروری است، بلکه برای حفظ رقابت اقتصادی استرالیا در بازار جهانی نیز اهمیت دارد. علت اصلی افزایش قیمت انرژی در دو سال اخیر نیز همه گیری کرونا و جنگ اوکراین بوده که افزایش هزینه های انرژی برای همه صنایع، فشار تورمی زنجیره تامین جهانی را تشدید کرد.
در این راستا بدون شک استرالیا و بازارهای جهانی برای گسترش توسعه انرژی های تجدید پذیر در تولید برق تنها به افزایش سرمایه گذاری در این تکنولوژی های جدید نیاز دارند.


منبع: Mining.com
ترجمه: مونا تابان شمال

۲۱ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۴:۵۴
تعداد بازدید : ۴۴۶
کد خبر : ۶۶,۶۰۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید