به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

عرضه برنج با تهدید جدیدی روبرو است

پایگاه خبری فولاد ایران- هند، بزرگترین صادرکننده برنج جهان، محدودیت های بیشتری را برای محموله های غلات خود در نظر گرفته است زیرا این کشور با افزایش قیمت مواد غذایی دست و پنجه نرم می کند این  اقدام احتمالا عرضه جهانی را بیشتر کاهش می دهد.
به گفته افراد، دولت در حال بررسی مالیات بر محموله های برنج خرد شده است. آنها گفتند که هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است و هیچ مشورت قطعی وجود ندارد که منجر به اعمال تعرفه شود. وزیر غذای هند روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که در حال حاضر هیچ برنامه ای برای تعرفه وجود ندارد.
برنج در آسیا در این ماه پس از اعلام ممنوعیت برخی صادرات و نگرانی در مورد چشم انداز تولید تایلند به بالاترین سطح در تقریباً 15 سال اخیر رسید. دولت نارندرا مودی، نخست وزیر هند، تلاش ها را برای کاهش قیمت مواد غذایی داخلی در آستانه انتخابات اوایل سال آینده افزایش داده است و اخیراً افزایش قیمت پیاز را هدف قرار داده است.
به گزارش فولاد ایران، این کشور قبلاً صادرات برنج شکسته و برنج سفید غیر باسماتی را ممنوع، حمل و نقل گندم و شکر را محدود کرده و ذخیره برخی محصولات را محدود کرده است. این کشور همچنین در حال بررسی لغو مالیات واردات 40 درصدی گندم و فروش گوجه فرنگی و غلات از ذخایر دولتی برای بهبود عرضه است.
بارندگی در ایالت های کلیدی کشت برنج بنگال غربی، اوتار پرادش، بیهار، جارکند، چاتیسگر و آندرا پرادش تا کنون در این فصل 15 درصد کمتر از حد نرمال بوده است که نگرانی ها را در مورد عرضه داخلی افزایش داده است. هند سالانه حدود 135 میلیون تن تولید و حدود 21 میلیون تن صادرات دارد.
قیمت مواد غذایی پس از آب و هوای شدید از سیل گرفته تا موج گرما که به برخی محصولات آسیب رساند و تورم خرده فروشی در ماه جولای به بالاترین حد در 15 ماه گذشته رسید، افزایش یافت. به گفته افراد آشنا، دولت در حال بررسی طرحی برای تخصیص مجدد 1 تریلیون روپیه (12 میلیارد دلار) از بودجه وزارتخانه های مختلف برای جلوگیری از افزایش هزینه های مواد غذایی و سوخت است.
دولت در تلاش است تا انتخابات سراسری در آوریل یا مه 2024، مصرف‌کنندگان را راضی کند. قیمت بالای مواد غذایی مانع از بازگشت برخی احزاب حاکم به قدرت در گذشته شده است.


منبع: بلومبرگ

۶ شهریور ۱۴۰۲ ۱۲:۵۳
تعداد بازدید : ۳۰۸
کد خبر : ۶۶,۸۲۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید