به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش قیمت گاز طبیعی به دلیل چالش های عرضه

پایگاه خبری فولاد ایران- قیمت بنچمارک گاز طبیعی اروپا و ایالات متحده در اوایل روز دوشنبه در بحبوحه نگرانی ها در مورد عرضه به دلیل مسائل کارگری و تاسیسات  LNG استرالیا، افزایش یافت. قیمت ها در هاب هنری در ایالات متحده در اوایل روز دوشنبه 2.6 درصد افزایش یافت.
در اروپا، معاملات آتی ماه اول در هاب TTF هلند، معیار معاملات گاز اروپا، تا ساعت 10:35 صبح روز دوشنبه به وقت گرینویچ با 1.9 درصد افزایش به 35.08 دلار (32.65 یورو) در هر مگاوات (MWh) رسید. پس از اینکه اپراتورهای نروژی روز شنبه عرضه از میدان گازی غول پیکر ترول را به دلیل تعمیر و نگهداری معمول متوقف کردند، قیمت گاز اروپا تا 4 درصد افزایش یافت.
به گزارش فولاد ایران، کاهش عرضه از نروژ، که جایگزین روسیه به عنوان بزرگترین تامین کننده گاز به اروپا شده است، قیمت های اروپا را به همراه مشکلات حل نشده بین اتحادیه ها و شورون در تاسیسات ال ان جی استرالیا، گورگون و وتستون، شرکت بزرگ ایالات متحده، افزایش داده است.
در پایان هفته گذشته، اتحادیه کارگران در استرالیا به توافقی اصولی با وودساید انرژی بر سر شرایط دستمزد و کار دست یافت که از اعتصاب در تأسیسات بخش شمال غربی Woodside جلوگیری کرد. این باعث شد که قیمت گاز اروپا در روز پنجشنبه کاهش یابد.
اما خطر حمله به تاسیسات شورون هنوز از بین نرفته است. روز دوشنبه، کارگران به اتحادیه های خود اجازه دادند تا در صورت لزوم اعتصاب کنند. نمایندگان شورون گفته اند که این شرکت به مذاکرات ادامه داده می دهد.
در همین حال، بر اساس داده‌های ردیابی کشتی‌های Kpler ، واردات LNG اروپا در هفته گذشته 18 درصد کاهش یافت و محموله‌های بیشتری به آسیا رفتند.
تقاضای گاز در اروپا کاهش یافته است و تأسیسات ذخیره سازی گاز در حال حاضر بیش از 90 درصد پر شده اند، که بسیار زودتر از ضرب الاجل اتحادیه اروپا برای رسیدن به این هدف تا اول نوامبر است.


منبع: Oilprice

۷ شهریور ۱۴۰۲ ۱۳:۲۸
تعداد بازدید : ۳۳۴
کد خبر : ۶۶,۸۳۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید