به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش قیمت مواد غذایی در هند یک مشکل جهانی

پایگاه خبری فولاد ایران- برای چشیدن اثرات تورم در هند، کافی است به یک رستوران مراجعه کنید. ساندویچ در مترو دیگر با یک تکه پنیر رایگان عرضه نمی شود. برگرهای مک دونالد و برگر کینگ بدون گوجه فرنگی هستند. رستوران ها به دلیل افزایش هزینه های غذا دچار چالش هستند. غذاخوری‌های محلی قیمت غذاهای مبتنی بر گوجه‌فرنگی را افزایش می‌دهند که یک غذای اصلی در سراسر کشور است.
در ماه جولای، قیمت سبزیجات نسبت به سال قبل 37 درصد افزایش یافت. قیمت گوجه فرنگی در برخی از بازارهای عمده فروشی طی سه ماه گذشته 1400 درصد افزایش یافته است. در مجموع، نرخ تورم سالانه مواد غذایی در ماه جولای به 11.5 درصد افزایش یافت که بالاترین رقم در بیش از سه سال گذشته بود و تورم کلی را به بالاترین میزان در 15 ماه گذشته یعنی 7.4 درصد رساند.
به گزارش
فولاد ایران، قیمت مواد غذایی عمدتاً به دلیل آب و هوای نامنظم افزایش یافته است. بارش شدید باران در بسیاری از مناطق کشور زمین های کشاورزی را زیر آب برده و زنجیره تامین را مختل کرده است. در جاهای دیگر گرما باعث پژمرده شدن محصولات شده است. در پایان ماه جولای، کشاورزان در سرتاسر هند 40 درصد کمتر از آنچه که در آن نقطه از سال به طور معمول انجام می‌دادند کاشته بودند. و اکنون یک آگوست خشک استثنایی تهدید می کند که به تولید آسیب بیشتری وارد می کند. میزان بارندگی در این ماه کمترین میزان در بیش از یک قرن گذشته است.
بانک مرکزی هند در حال حاضر اعصاب خود را حفظ کرده است. در 10 اوت، بانک مرکزی برای سومین جلسه متوالی خود از آوریل، نرخ بهره را بدون تغییر گذاشت. فرماندار آن، معتقد است که افزایش هزینه های مواد غذایی موقتی است و انتظار دارد که قیمت ها از سپتامبر شروع به کاهش کند. اما برخی از تحلیلگران مخالف او هستند. از لحاظ تاریخی، قیمت سبزیجات در طول ماه‌های موسمی ژوئن تا سپتامبر قبل از کاهش مجدد تمایل به افزایش داشته است. اما برخی از اقتصاددانان بر این باورند که افزایش کنونی طولانی تر خواهد بود.
دولت بیشتر از بانک مرکزی فعال است. در 19 اوت مالیات 40 درصدی را بر صادرات پیاز اعمال کرد، به این امید که عرضه داخلی را افزایش دهد و قیمت ها را کاهش دهد. این اعلامیه به دنبال ممنوعیت صادرات برخی از انواع برنج و حذف محدودیت های واردات گوجه فرنگی از کشور همسایه نپال صورت گرفت.
واکنش‌های سیاستی هند ممکن است به مهار هزینه‌های زندگی کمک کند، اما می‌توانند آن را در جای دیگری افزایش دهند. از زمانی که هند صادرات این غلات را محدود کرد، قیمت جهانی برنج افزایش یافت. این به میلیاردها نفر آسیب می رساند. حدود 80 درصد از جمعیت جهان در کشورهایی زندگی می کنند که واردکننده خالص غذا هستند. تغییر آب و هوا احتمالاً سیاست‌هایی مانند هند را رایج‌تر می‌کند.


منبع: اکونومیست

۸ شهریور ۱۴۰۲ ۱۳:۳۸
تعداد بازدید : ۲۹۶
کد خبر : ۶۶,۸۵۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید