به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چرا بازار سنگ آهن چین محکم ایستاده

چرا بازار سنگ آهن چین محکم ایستاده

 

پایگاه خبری فولاد ایران- سنگ آهن تنها کومودیتی است که باید در اثر بدتر شدن بحران املاک چین ضربه بخورد ولی در واقع عملکرد نسبتاً خوبی دارد. سنگ آهن هفته گذشته پس از صعودی که با تشدید تیرگی اقتصاد مملو از بدهی چین مقابله کرد، به بالاترین میزان خود در یک ماه گذشته رسید. علیرغم موج اخبار نگران کننده از بخش املاک و مستغلات که در شرایط عادی، حدود 40 درصد تقاضا را تشکیل می دهد، قیمت ها در سال جاری تا حد زیادی بالاتر از مرز کلیدی 100 دلار در تن باقی مانده است.  آخرین متوسط قیمت سنگ آهن وارداتی خلوص 62 درصد در چین با ده سنت رشد روزانه 114.05 دلار هر تن خشک سی اف آر ثبت شده است.
به گزارش 
فولاد ایران، عدم سقوط قیمت یا رکود ویرانگر در تقاضای فولاد نشان می‌دهد که چگونه اقتصاد چین با وجود فاکتورهای اصلی منفی هنوز سرپا مانده‌ است. هنوز خطرات زیادی برای بازار سنگ آهن وجود دارد، از جمله دورنمای رکود طولانی مدت در بخش املاک، اما قیمت‌های نسبتاً بالا، نقطه ای مقابل جو منفی و نزولی حاکم در بازارهای چین است. به نظر کارشناسان این نشان می دهد بخش هایی از اقتصاد چین، خارج از بخش املاک، نسبتاً سالم هستند.
در آخرین رکود بزرگ سال های 2015-2016، قیمت سنکپگ آهن به زیر 40 دلار در تن سقوط کرد و مازاد فولاد چین به بازار جهانی سرازیر شد و به تنش های تجاری دامن زد. این بدان معنا نیست که اقتصاد چین از کاهش قابل توجه رشد در امان خواهد ماند یا اینکه قیمت سنگ آهن در این سطوح فعلی باقی می ماند. ساخت و ساز به ویژه در شهرهای کمتر توسعه یافته چین در حال کاهش است و دولت در حال کم نمودن محرک های بزرگ، از جمله فعالیت های زیرساختی بزرگ است که معمولا مصرف فولاد را در دوره های قبلی فشارهای اقتصادی افزایش  می داد.
کارشناسان بر این باورند که افزایش تقاضای زیرساخت ها، ماشین آلات نیروگاهی، خودروسازی و کشتیرانی ضعف ساخت مسکن نوساز و ماشین آلات ساخت و ساز را جبران می کند. همچنین تقاضای بخش لوازم خانگی را نیز می توان به این گروه فاکتورهای مثبت اضافه نمود.
چین نمی تواند و نمی خواهد آتش بازار املاک و مستغلات را دوباره شعله ور کند و  به نظر می رسد در کوتاه مدت کف قیمت بسیار محکمی برای سنگ آهن با قیمت 100 دلار وجود دارد، اما در بلندمدت چشم انداز بازار این ماده اولیه فولاد سازی ضعیف تر است.


منبع: mining.com
ترجمه: مونا تابان شمال

۸ شهریور ۱۴۰۲ ۱۴:۳۵
تعداد بازدید : ۲۶۷
کد خبر : ۶۶,۸۶۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید