به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اقدامات جدید چین برای تقویت اقتصاد و بحران املاک و مستغلات

پایگاه خبری فولاد ایران- چین در آخرین تلاش خود برای بازگرداندن اعتماد به دومین اقتصاد بزرگ جهان، مجموعه جدیدی از اقدامات محرک را برای تقویت بازار بیمار املاک کشور و حمایت از تضعیف یوان اجرا کرده است.
در مجموع، اعلامیه‌های سیاستی و همچنین نشانه‌هایی از تکاپو در بخش تولید چین در ماه آگوست، باعث شد سهام آسیایی در روز جمعه کمی بالاتر رود.
بر اساس بیانیه مشترک بانک خلق چین (PBOC) و اداره ملی مقررات مالی (NAFR) که روز پنجشنبه منتشر شد، حداقل پیش پرداخت وام مسکن برای خریداران بار اول به 20 درصد و برای خریداران بار دوم به 30 درصد در سراسر کشور کاهش می یابد. پیش از این، خریداران خانه در شهرهایی مانند پکن و شانگهای مجبور بودند حداقل 30 تا 40 درصد پیش پرداخت داشته باشند.
علاوه بر این، پس از اینکه بانک مرکزی حداقل حق بیمه کمتری را برای نرخ اصلی وام خود تعیین کرد، نرخ های بهره وام های جدید نیز حدود 40 واحد درصد کاهش می یابد.
تنظیم‌کننده‌ها در بیانیه‌ای جداگانه گفتند که نرخ وام‌های مسکن موجود برای خرید خانه اول از 25 سپتامبر قابل مذاکره مجدد است. رگولاتورها بانک‌ها را تشویق کرده‌اند تا نرخ‌های پایین‌تری ارائه دهند.
رگولاتورها می‌گویند: کاهش نرخ سود وام‌های موجود مسکن می‌تواند در هزینه‌های بهره برای وام‌گیرندگان صرفه‌جویی کند که این امر منجر به افزایش مصرف و سرمایه‌گذاری می‌شود.
پس از اعلام این خبر، ده ها تن از بزرگترین بانک های تجاری کشور - از جمله ICBC، بانک ساختمانی چین و بانک کشاورزی چین - نرخ سپرده خود را در روز جمعه بین 10 تا 25 واحد کاهش دادند.
به گزارش 
فولاد ایران، شرکت دولتی Yicai روز پنجشنبه به نقل از افراد نزدیک به تنظیم کننده گزارش داد که اقدامات جدید می تواند به 40 میلیون خریدار مسکن کمک کند و بر 25 تریلیون یوان (3.5 تریلیون دلار) وام مسکن یا حدود دو سوم وام مسکن کشور تأثیر بگذارد.
مقابله با افت ارز
مقامات همچنین تصمیم گرفته‌اند با کاهش ارزش یوان که در ماه‌های اخیر با افزایش نگرانی‌های سرمایه‌گذاران در مورد سلامت اقتصاد چین به سرعت کاهش یافته است، مقابله کنند.
سازمان برنامه و بودجه روز جمعه اعلام کرد که برای اولین بار در سال جاری، میزان ارز خارجی را که بانک ها باید به عنوان ذخایر نگهداری کنند از 6 درصد سپرده های ارزی خود به 4 درصد کاهش می دهد.
یوآن اخیرا سقوط کرده است، زیرا سرمایه گذاران خارجی از دارایی های چین خارج شده اند و نگرانی ها در مورد رشد چین و تشدید بحران املاک و مستغلات وجود دارد. یوان فراساحلی در برابر دلار آمریکا از آوریل 6 درصد کاهش یافته است.
معافیت مالیاتی
دولت قصد دارد مصرف خانوارها را افزایش دهد که حدود 37 درصد از تولید ناخالص داخلی چین را تشکیل می دهد.
طبق بیانیه شورای ایالتی در روز پنجشنبه، این قانون از سال جاری میلادی، معافیت های مالیاتی بر هزینه های مراقبت از کودکان و آموزش را دو برابر خواهد کرد. معافیت مالیاتی برای مراقبت از والدین سالمند نیز افزایش قابل توجهی داشت.


منبع: CNN

۱۱ شهریور ۱۴۰۲ ۱۳:۲۳
تعداد بازدید : ۳۶۳
کد خبر : ۶۶,۸۸۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید