به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

حمایت رهبران آفریقا از مالیات جهانی کربن

پایگاه خبری فولاد ایرانرهبران آفریقایی مالیات جهانی کربن را پیشنهاد کرده‌اند که در آن آلاینده‌های اصلی برای کمک به کشورهای فقیر جهت تامین مالی استفاده از سیستم‌های انرژی سبز و آماده‌سازی برای اثرات مخرب تغییرات آب و هوایی، پرداخت می‌کنند.
به گزارش
فولاد ایران، بیانیه نایروبی که روز چهارشنبه امضا شد، خواستار قیمت جهانی کربن در تجارت سوخت فسیلی، کشتیرانی و هوانوردی و همچنین مالیات بر مبادلات مالی جهانی است. همچنین خواستار افزایش تقریباً شش برابری ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر در سراسر این قاره است. ویلیام روتو، رئیس‌جمهور کنیا، میزبان این اجلاس، به فایننشال تایمز گفت که «زمان آن فرا رسیده است که جامعه بین‌المللی درباره مالیات کربن بحث کند، جایی که همه کشورها در آن مشارکت داشته باشند. ما نمی‌خواهیم بگوییم «اجازه دهید آن‌ها پول بدهند، زیرا آنها آلوده‌کننده هستند»، ما می‌گوییم «بیایید همه بپردازیم» و بیایید مکانیزمی داشته باشیم که این منابع را در جایی سرمایه‌گذاری کنیم که بیشترین ارزش را برای کربن‌زدایی داشته باشیم.»
در این بیانیه آمده است که قیمت کربن برای تضمین "مالی مقرون به صرفه و قابل دسترس برای سرمایه گذاری های مثبت اقلیمی" کلیدی است و خواستار "حصاربندی این منابع و تصمیم گیری بر اساس منافع ژئوپلیتیکی و ملی" شد.
صندوق بین‌المللی پول قبلاً گفته بود که قیمت جهانی کربن یکی از سریع‌ترین و مؤثرترین راه‌ها برای کاهش انتشار دی‌اکسید کربن در سراسر جهان خواهد بود، اگرچه ایده مالیات جهانی بر کربن در میان برخی کشورها با مشکل مواجه شده است. بیانیه نایروبی توسط رهبران آفریقا به عنوان سند مذاکره در COP28، اجلاس آب و هوای سازمان ملل که قرار است در پایان سال جاری در امارات متحده عربی برگزار شود، استفاده خواهد شد. تقریباً 20 رهبر آفریقایی حاضر استدلال کردند که کشورها برای آماده کردن بهتر اقتصادهای خود برای تأثیر گرم شدن دمای هوا به منابع مالی نیاز دارند. این بیانیه همچنین خواستار یک «پاسخ جامع و سیستماتیک» به بحران بدهی آفریقا است و استدلال می‌کند که این برای «ایجاد فضای مالی که همه کشورهای در حال توسعه برای تأمین مالی توسعه و اقدامات آب و هوایی به آن نیاز دارند» حیاتی است.


منبع: فایننشال تایمز

۱۹ شهریور ۱۴۰۲ ۱۱:۳۵
تعداد بازدید : ۲۶۶
کد خبر : ۶۶,۹۶۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید