به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

انتظار کندتر شدن تورم ایالات متحده

پایگاه خبری فولاد ایران- تورم ایالات متحده نسبت به اوج چهار دهه خود در ژوئن گذشته به طور پیوسته کاهش یافته است و انتظار می رود به لطف کاهش قیمت ها، بیشتر کاهش یابد و اگر بازار کار ایالات متحده بیشتر کند شود، می تواند به کاهش بیشتر آن کمک کند.
و در حالی که افزایش هزینه های انرژی تورم اصلی را بالا برده است - آخرین شاخص قیمت مصرف کننده در ماه اوت نسبت به سال قبل 3.7 درصد افزایش یافت که سرعتی سریع تر از رشد سالانه 3.2 درصدی جولای است - تورم اصلی که قیمت های نوسان مواد غذایی و انرژی را کاهش می دهد، در ماه اوت به 4.3 درصد سالانه کاهش یافت که کندتر از 4.7 درصد ژوئیه بود.
در مجموع، داده ها باعث می شود اقتصاددانان پیش بینی کنند که تورم در ماه های آینده به کندی خود ادامه خواهد داد.
به گزارش 
فولاد ایران، هزینه های مسکن، که بخش بزرگی از CPI را تشکیل می دهد، نیز در ماه های آینده کاهش می یابد. این هزینه ها در ماه آگوست نسبت به ماه قبل 0.3 درصد افزایش یافت. این کمترین افزایش از ژانویه 2022 بود.
یک مقاله اخیر فدرال رزرو سانفرانسیسکو استدلال می کند که تورم مسکن ممکن است در نیمه دوم سال 2024 منفی شود و به کاهش تورم اصلی و اصلی کمک کند.
بازارهای مالی، مانند فدرال رزرو، بیشتر بر تورم اصلی متمرکز شده اند. با وجود کاهش تورم مورد انتظار، سرمایه گذاران پیش بینی می کنند که فدرال رزرو نرخ های بهره را ثابت نگه دارد و به این زودی ها آن را کاهش ندهد.


منبع: CNN

۲۷ شهریور ۱۴۰۲ ۱۲:۱۳
تعداد بازدید : ۳۰۷
کد خبر : ۶۷,۰۶۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید