به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

برندگان دوره جدید باتری

پایگاه خبری فولاد ایرانکارلوس تاوارس، رئیس چهارمین خودروساز بزرگ جهان استلانتیس، ماه گذشته هشدار داد: «در دنیای داروینی، اگر تغییر نکنیم، ناپدید می‌شویم». تولیدکنندگان خودرو، شرکت‌های معدن و توسعه‌دهندگان باتری، همگی در تلاش هستند تا فضایی را در دنیای باتری‌های نسل بعدی ایجاد کنند و در عین حال شرط‌بندی‌های تکنولوژیکی را تشکیل دهند.
مایکل فینلی، رئیس ابتکارات رشد در Solvay، یک تامین کننده بلژیکی مواد شیمیایی تخصصی برای باتری، گفت: "بازار به سرعت تغییر می کند و بسیار پویا است." "برنده امروز می تواند فردا بازنده باشد و بازنده امروز می تواند فردا برنده شود."
به گزارش 
فولاد ایران، موتورهای خودروهای الکتریکی حاوی فلزات کمیاب هستند که در موتورهای احتراقی استفاده نمی‌شوند، در حالی که کمبود لیتیوم، نیکل و کبالت مورد استفاده در باتری‌های آنها برای بیشتر دهه آینده پیش‌بینی می‌شود. بنابراین، معدنچیانی مانند BHP و تاجران کالا از جمله گلنکور ذینفعان بزرگ انقلاب خودروهای برقی خواهند بود، زیرا ممنوعیت ها در مناطقی مانند اتحادیه اروپا و ایالات متحده برای خودروهای جدید بنزینی و دیزلی به چشم می خورد و به آنها دست برتر را در معامله با باتری و باتری می دهد.
با این حال، تکنولوژی به سرعت در حال تغییر، انتخاب برندگان را به طور فزاینده ای دشوار می کند، زیرا تحولات جدید تقاضا برای فلزات مختلف را افزایش می دهد. انقلاب باتری این مجموعه چهار قسمتی به بررسی فناوری، برندگان و بازندگان، رقابت بین سیستم های باتری و آینده بازیافت می پردازد.
انقلاب باتری قدرت چانه زنی را در زنجیره تامین خودرو تغییر داده است. همانند شرکت های معدنی، سازندگان باتری نیز بر خودروسازان نفوذ پیدا کرده اند. اما سازندگان باتری نگران هستند که در میان مدت و بلندمدت، JVs می‌تواند منجر به انتقال دانش تولید باتری به خودروسازانی شود که عرضه می‌کنند و تعادل قدرت را دوباره تغییر دهد.
اما ماهیت غیرقابل پیش بینی بازار به این معنی است که بازدهی را نمی توان حتی پس از سرمایه گذاری های سنگین تضمین کرد. استیو لوین، نویسنده کتاب The Powerhouse که کتابی درباره اختراع باتری لیتیوم یونی است، می‌گوید: «ممکن است به دنیایی برسیم که در آن بازار بسیار بی‌رحمانه می‌شود. تعداد کمی برنده، بازنده های زیادی و خون زیادی روی زمین خواهد بود.


منبع: فایننشال تایمز

۲۸ شهریور ۱۴۰۲ ۱۴:۳۵
تعداد بازدید : ۳۳۴
کد خبر : ۶۷,۰۷۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید