به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

شفاف سازی وزیر انرژی عربستان در مورد سیاست کاهش نفت

پایگاه خبری فولاد ایران- شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، این هفته در اولین اظهار نظر خود از زمان تمدید پادشاهی عربستان گفت: "کاهش تولید اضافی ادامه دار توسط عربستان سعودی به منظور ایجاد ثبات در بازار نفت و جلوگیری از نوسانات بالا در مواقع عدم اطمینان است، نه افزایش قیمت ها". وزیر نفت در کنگره جهانی نفت در کلگری کانادا گفت: "مسئله افزایش قیمت ها نیست، بلکه تصمیم گیری درست زمانی است که ما داده ها را داریم."
اوایل این ماه، عربستان سعودی اعلام کرد که کاهش تولید داوطلبانه 1 میلیون بشکه ای خود را تا ماه دسامبر تمدید خواهد کرد. پادشاهی سعودی گفت: "این اقدام که بالاتر از سهم عربستان سعودی در کاهش تولید اوپک پلاس حدود 500 هزار بشکه در روز است، تلاش های احتیاطی کشورهای اوپک پلاس را با هدف حمایت از ثبات و تعادل بازارهای نفت تقویت می کند."
به گزارش فولاد ایران، وزیر انرژی این کشور که با نفوذترین مقام در میان تولیدکنندگان اوپک پلاس است، روز دوشنبه بار دیگر تاکید کرد که دلیل کاهش اضافی "ثبات بازار" بوده است، نه تلاش برای بالا بردن قیمت نفت با انقباض بازار.
عربستان سعودی به نقل از عبدالعزیز بن سلمان گفت: "ما می خواهیم فعال و محتاط باشیم. ما قیمت ها را هدف قرار نمی دهیم، بلکه نوسانات را کاهش می دهیم."
وزیر نفت افزود: «هیئت منصفه هنوز با ابهامات فراوان در بازار نفت، از جمله تقاضای نفت چین، اقتصاد اروپا و افزایش نرخ بهره در سطح جهان روبرو هستند» و خاطرنشان کرد که پیش‌بینی‌های کنونی از کسری بودجه بزرگ در سه ماهه چهارم ممکن است محقق نشود.
بازار در حال حاضر نشانه هایی از انقباض را نشان می دهد و قیمت ها به بالاترین میزان در 10 ماه گذشته یعنی 95 دلار در هر بشکه برنت رسیده است زیرا هم فعالان بازار و هم پیش بینی کنندگان اصلی شاهد افزایش شدید قیمت نفت هستند.
در حالی که عربستان سعودی تقصیر قیمت‌های بالاتر را رد می کند، واقعیت این است که پادشاهی برای متعادل کردن بودجه خود در سال 2023 به نفت در سطوح بالاتری نسبت به سه ماهه دوم نیاز داشته است. در اوایل ماه مه، صندوق بین المللی پول اعلام کرد که عربستان سعودی برای متعادل کردن بودجه خود در سال جاری به قیمت نفت 80.90 دلار در هر بشکه نیاز دارد.
بلومبرگ اکونومیکس در اوایل سال جاری تخمین زد که با سطوح فعلی تولید نفت حدود 9 میلیون بشکه در روز و هزینه های مشابه در پروژه ها، قیمت نفت خام پادشاهی به 95 دلار در هر بشکه افزایش می یابد.
کاهش بودجه عربستان سعودی همچنین تحلیلگران و آژانس بین المللی انرژی (IEA) را بر آن داشت تا نسبت به کسری بودجه بزرگ برای بقیه سال هشدار دهند.


منبع: Oilprice

۳ مهر ۱۴۰۲ ۱۱:۵۱
تعداد بازدید : ۴۱۷
کد خبر : ۶۷,۱۵۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید