به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش درآمد نفتی روسیه در سال جاری

پایگاه خبری فولاد ایران- روسیه قرار است امسال با وجود محدودیت قیمتی که گروه 7 و اتحادیه اروپا در پاسخ به تهاجم این کشور به اوکراین بر این کشور تحمیل کرده اند، درآمد بیشتری از صادرات نفت داشته باشد.
تجزیه و تحلیل داده های کشتیرانی که توسط فایننشال تایمز استناد شده است نشان می دهد که روسیه اکنون سه چهارم نفت خود را بدون بیمه غربی به خارج از کشور ارسال می کند - یکی از ابزارهایی که G7 و اتحادیه اروپا برای اعمال سقف 60 دلار در هر بشکه استفاده کردند.
در همین حال، قیمت ها در حال افزایش است و نفت خام روسیه نیز از این قاعده مستثنی نیست. نفت خام اورال نزدیک به 79 دلار در هر بشکه معامله می شود و ESPO، مخلوط خاور دور، بیش از 88 دلار در هر بشکه معامله می شود.
طبق گزارش ها، روسیه نیمی از نفت صادراتی خود را بدون بیمه غربی جابه‌جا می‌کرد، که نشان می‌دهد «مسکو در دور زدن این سقف ماهرتر می‌شود».
این افشاگری ها در بحبوحه تضمین های مکرر وزارت خزانه داری ایالات متحده مبنی بر اینکه سقف قیمت طبق برنامه عمل می کند، صورت می گیرد.
فایننشال تایمز تخمین زد که روسیه به لطف دور زدن سقف قیمتی G7 و اتحادیه اروپا شاهد افزایش 15 میلیارد دلاری درآمد از صادرات نفت در سال جاری خواهد بود.
در واقع، شرکت‌های بیمه روسی، چینی و هندی برای جایگزینی شرکت‌های بزرگ غربی وارد عمل شده‌اند و آنچه رسانه‌ها «ناوگان تاریک» نفتکش‌ها می‌نامند برای ارسال نفت خام روسیه به سراسر جهان بدون مشارکت شرکت‌های غربی ساخته شد.
به گزارش فولاد ایران، با وجود همه اینها، محدودیت قیمت و رژیم تحریم‌ها از زمان تهاجم روسیه به اوکراین تأثیر قابل توجهی داشته است و از فوریه 2022 حدود 100 میلیارد دلار برای صادرات نفت روسیه هزینه داشته است.
مشکلات صنعت نفت روسیه فراتر از چالش‌های صادراتی آن است، اما کمبود داخلی گازوئیل کرملین را مجبور به محدود کردن صادرات سوخت از این کشور کرد.


منبع: Oilprice

۴ مهر ۱۴۰۲ ۱۰:۱۶
تعداد بازدید : ۳۱۶
کد خبر : ۶۷,۱۶۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید