به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تاثیرات گران بودن انرژی‌های تجدیدپذیر

پایگاه خبری فولاد ایران- کاهش هزینه انرژی های تجدیدپذیر یکی از داستان های موفقیت بزرگ زمان ما بوده است. این امر نه تنها سبز کردن سیاره را مقرون به صرفه می کند، بلکه اهداف بلندپروازانه را نیز تشویق می کند.
بخشی از داستان اقتصاد کلان است. باد و آفتاب رایگان هستند، در حالی که نیروگاه های گاز، زغال سنگ و نفت به سوخت نیاز دارند. این بدان معناست که قیمت برق تجدیدپذیر تقریباً به طور کامل توسط هزینه اولیه ساخت تأسیسات تعیین می شود، در حالی که قیمت انرژی سوخت های فسیلی ترکیبی از هزینه های اولیه و هزینه های مداوم سوخت است. نرخ بهره بالاتر، همانطور که ایالات متحده و سایر کشورها در حال حاضر تجربه می کنند، هزینه های اولیه پروژه های سرمایه ای را افزایش می دهد.
انرژی های تجدیدپذیر نیز به دلیل پویایی تورمی گسترده تر آسیب دیده اند. هزینه مواد اولیه و نیروی کار ساختمانی افزایش یافته است و تا حدی، این صنعت از رشد خود که محدود به یک کشور یا منطقه نیست، بلکه جهانی است، آسیب دیده است. در سواحل رود آیلند و ماساچوست، پروژه‌های بادی فراساحلی به دلیل افزایش هزینه‌ها و عدم تمایل به انتقال نرخ‌های بالاتر به مشتریان لغو می‌شوند.
به گزارش فولاد ایران، برخی از اینها بدشانسی و دردهای اساسی رشد است. جنگ در اوکراین هزینه فولاد را افزایش داده است و احتمالاً پروژه‌های فراساحلی برنامه‌ریزی‌شده زیادی در سطح جهان وجود داشته است که به یکباره اجرا نمی‌شوند. اما در ایالات متحده، رقابت و همپوشانی خواسته های سیاستی این مشکل را تشدید کرده است.
اساساً، دولت به یک سیاست آب و هوایی نیاز دارد که موفقیت های خود را در دستیابی به اشتغال کامل در نظر بگیرد. اگر دولت این امکان را دارد که با کارگران کمتر به اهداف اقلیمی خود دست یابد، پس باید از آن حمایت کند. اما اگر سیاست این کشور هزینه های ارائه پروژه های تجدیدپذیر جدید را افزایش دهد، در آن صورت ایالات متحده با انرژی های تجدیدپذیر کمتر یا هزینه های برق بالاتر مواجه خواهد شد. دولت می‌تواند تلاش کند با یارانه‌ها این شکاف را کم کند، اما این تنها کسری بودجه و نرخ‌های بهره را بیشتر می‌کند، که پروژه‌های تجدیدپذیر را نسبت به سوخت‌های فسیلی تحت فشار قرار می‌دهد.
ما دقیقاً به این دلیل که بیکاری کم است و اقتصاد به تمام استوانه ها ضربه می زند، در دنیای مبادلات گیر کرده ایم. این بیشتر خوب است - اما به این معنی است که سیاست آب و هوا نیاز به دقت بیشتری دارد. این اشتباه است که فرض کنیم هزینه های تجدیدپذیر کاهش می یابد. پیشرفت در هزینه ها زمانی اتفاق می افتد که تلاشی با حسن نیت برای بهبود کارایی انجام شود.


منبع: Japan Times

۸ مهر ۱۴۰۲ ۱۲:۰۵
تعداد بازدید : ۲۷۵
کد خبر : ۶۷,۲۰۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید