به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار قراضه ترکیه در سکوت

بازار قراضه ترکیه در سکوت

 

پایگاه خبری فولاد ایران- بازار ضایعات آهنی ترکیه در هفته گذشته شاهد فعالیت محدود بود. در حالی که نوساناتی در قیمت قراضه وجود داشت، روند کلی نامشخص باقی ماند و خریداران و فروشندگان رویکرد محتاطانه ای را اتخاذ کردند. کاهش مداوم لیر و تأثیر قیمت بیلت روسیه به عدم اطمینان در بازار کمک کرد و نگرانی در مورد افزایش قریب الوقوع قیمت انرژی بر نگرانی بازار افزوده است.
به گزارش فولاد ایران، فولادسازان ترکیه تقاضای ضعیفی برای محصولات تمام شده فولادی داشتند و بنابراین تقاضای قراضه محدود شد.  کارخانه ها خرید بیلت را با توجه به قیمت‌های فعلی قراضه سودآورتر می دانند. تولیدکنندگان به دلیل هزینه های بالا و حاشیه سود ناچیز نمی توانند قیمت میلگرد خود را پایین تر بیاورند همین امر منجر به توقف فعالیت بازار شده است.
قراضه سنگین 20-80 حدود 374 تا 375 دلار هر تن سی اف آر ترکیه است. از طرفی بیلت روسیه 520 دلار هر تن سی اف آر است و میلگرد صادراتی ترکیه 565 تا 570 دلار هر تن فوب می باشد.
شرایط بازار، تحت تأثیر عوارض صادراتی روسیه، نرخ بهره و ترجیحات مصرف کننده ها، نامشخص است. فعالان بازار این عوامل را از نزدیک رصد می کنند تا تأثیر آن بر قیمت قراضه و روند بازار روشن شود.


منبع: steel mint
ترجمه: مونا تابان شمال

۸ مهر ۱۴۰۲ ۱۲:۲۱
تعداد بازدید : ۲۶۳
کد خبر : ۶۷,۲۱۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید