به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

آیا نفت زیر 90 دلار می ماند؟

پایگاه خبری فولاد ایران- صعود تقریباً چهار ماهه قیمت نفت سرانجام از بین رفت و قیمت نفت در هفته گذشته به دلیل کاهش هفتگی کمتر از حد انتظار در عرضه نفت خام داخلی همراه با افزایش بسیار بیشتر از حد انتظار موجودی های سوخت، به طرز چشمگیری سقوط کرد.
به گزارش فولاد ایران، نفت خام WTI برای تحویل در نوامبر از 93.68 دلار در هر بشکه در 27 سپتامبر به 82.50 دلار در هر بشکه در 6 اکتبر سقوط کرد در حالی که نفت خام برنت برای تحویل در دسامبر بیش از 10.5 درصد کاهش داشته و به 84.23 دلار در هر بشکه در بازه زمانی معامله می شود.
اگرچه ذخایر نفت خام آمریکا با 2.2 میلیون بشکه کاهش به 414 میلیون بشکه رسید، اما ذخایر کوشینگ، اوکلاهاما، برای اولین بار در هشت هفته گذشته افزایش یافت.
به گفته تحلیلگران کالا در استاندارد چارترد، پویایی های اخیر قیمت بیشتر به افزایش نوسانات، همراه با اثرات تعادل مجدد پایان سه ماهه و توقف آن مربوط می شود. با این حال، کارشناسان می‌گویند که قیمت‌های فعلی با توجه به تعادل‌های بنیادی فعلی، هم شکننده و هم بسیار پایین باقی می‌مانند و احتمالاً دوباره به حالت اول باز می‌گردند.
روز چهارشنبه، عربستان سعودی و روسیه اعلام کردند که در تلاش برای حمایت از بازار نفت که در آن قیمت‌ها در روزهای اخیر به شدت کاهش یافته است، به کاهش داوطلبانه عرضه نفت تا پایان سال ادامه خواهند داد. عربستان سعودی تولید نفت خام را 1 میلیون بشکه در روز کاهش داده است در حالی که روسیه صادرات نفت خود را 300 هزار بشکه در روز کاهش داده است. تولید عربستان در ماه های نوامبر و دسامبر در مجموع حدود 9 میلیون بشکه در روز خواهد بود.
استاندارد چارترد میانگین پیش بینی خود برای برنت در سه ماهه چهارم را در 93 دلار در هر بشکه حفظ كرده و می گوید که تعادل عرضه و تقاضای پیش بینی شده برای سه ماهه چهارم از این سطح حمایت می کند. تحلیلگران کالایی می گویند که انتظار ندارند افت زیر 90 دلار در هر بشکه پایدار باشد.
تحلیلگران جی پی مورگان هشدار داده اند که تقاضای نفت در سه ماهه جاری به دلیل افزایش نزدیک به 30 درصدی قیمت نفت در سه ماهه قبل کاهش خواهد یافت و پس از رسیدن به هدف 90 دلاری در سپتامبر، هدف پایان سال ما به 86 دلار هر بشکه باقی می ماند. علاوه بر این، محدودیت تقاضا از افزایش قیمت نفت بار دیگر در ایالات متحده، اروپا و برخی از کشورهای نوظهور قابل مشاهده است.
چین و هند باعث رشد تقاضای جهانی نفت در سال جاری شدند، اما چین ترجیح داد در ماه آگوست و سپتامبر پس از افزایش قیمت نفت، از ذخایر نفت خام داخلی استفاده کند.
با توجه به آخرین روندهای نفت خام و تقطیر، احتمالاً این تز نزولی باید به گاوهای نفتی فرصت تفکر بدهد. قیمت بنزین و گازوئیل همچنان بالاست و نسبت به بالاترین قیمت قبلی فقط اندکی کاهش یافته است. هر گالن بنزین در حال حاضر با میانگین ملی 3.768 دلار فروخته می‌شود که اندکی کمتر از 3.835 دلار در هفته قبل و 3.831 دلار در سال قبل است، در حالی که گازوئیل با قیمت 4.554 دلار در هر گالن از 4.567 دلار در هفته قبل و 4.866 دلار در 12 ماه پیش به فروش می‌رسد.


منبع: Oilprice

۱۶ مهر ۱۴۰۲ ۱۱:۲۸
تعداد بازدید : ۳۶۸
کد خبر : ۶۷,۲۹۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید