به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

سقوط اوراق قرضه جهانی برای سهام بسیار خطرناک به نظر می رسد

پایگاه خبری فولاد ایران- مدیر ارشد سرمایه گذاری صندوق تامینی لیورمور پارتنرز روز جمعه گفت، تشدید شکست اوراق قرضه فشار را بر اقتصاد جهانی وارد می کند و چشم انداز "بسیار خطرناک" را برای سهام ایجاد می کند.
دیوید نوهاوزر گفت که دوره جدیدی از نرخ‌های بهره بالاتر باعث افزایش بازده اوراق قرضه شده و بازدهی سرمایه‌گذاران را با مشکل مواجه کرده و وضعیت موجود در یک دهه و نیم گذشته را تغییر داده است. به گزارش فولاد ایران، بازده اوراق قرضه به طور معکوس نسبت به قیمت ها حرکت می کند.
او در پاسخ به این سوال که چقدر این چشم انداز برای سهام نگران کننده است، گفت: "من فکر می کنم در این مرحله، این امر فوق العاده خطرناک است."
نوهاوزر گفت: «ما در این دنیای پرریسک هستیم که برای تقریباً 15 سال، بازار اوراق قرضه صعودی بود و نرخ‌ها برای چندین سال منفی بود.» او افزود: «این پویایی در سرتاسر اقتصاد جهانی تغذیه شد، جایی که قیمت مسکن و خودرو مقرون به صرفه بودند، و مردم در محیط و سبک زندگی‌ای بودند که نرخ بهره بسیار پایین‌تری داشت.»
این محیط تغییر کرده است زیرا بانک های مرکزی با افزایش نرخ بهره برای مقابله با تورم بالاتر پیش می روند. این به نوبه خود، بازدهی اوراق قرضه را بالاتر برده و با افزایش هزینه های استقراض، از بودجه دولت کم شده است.
در بازار خزانه داری ایالات متحده - یکی از اجزای مهم سیستم مالی جهانی - بازده اوراق قرضه به بالاترین حد خود رسیده است که از زمان شروع بحران مالی جهانی مشاهده نشده است. در آلمان، بزرگترین اقتصاد اروپا، بازدهی به بالاترین سطح خود از زمان بحران بدهی منطقه یورو در سال 2011 رسیده است. و در ژاپن، جایی که نرخ بهره هنوز کمتر از 0 درصد است، بازدهی به بالاترین حد در سال 2013 رسیده است.
نوهاوزر گفت: «من فکر می‌کنم که این امر دردسرهای زیادی را برای پیشرفت اقتصادی در پی خواهد داشت.
مدیر صندوق تامینی اضافه کرد که این عدم تعادل های مالی "مهمات زیادی به خرس های اوراق قرضه می دهد" و احتمالاً نرخ های بهره برای مدت طولانی تری بالاتر باقی می مانند.
نوهاوزر گفت که شرکت ها نیز قرار است تحت فشار بدهی های بالا و هزینه های تامین مالی مجدد قرار گیرند.
وی افزود: "در نهایت این منجر به روند نزولی اقتصاد می شود و همچنین به بازار سهام آسیب می رساند و شما از امروز شروع به دیدن آن کرده اید."


منبع: CNBC

۷ آبان ۱۴۰۲ ۱۲:۱۰
تعداد بازدید : ۳۴۹
کد خبر : ۶۷,۵۵۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید