به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

فدرال رزرو در مورد چشم انداز نرخ بهره چه خواهد گفت؟

پایگاه خبری فولاد ایران- انتظار می رود فدرال رزرو در روز چهارشنبه نرخ بهره آمریکا را ثابت نگه دارد، اما بانک مرکزی باید بینشی در مورد مسیر احتمالی پیش رو به سرمایه گذاران ارائه دهد. سیاستگذاران کمیته بازار آزاد فدرال نشان داده اند که انتظار ندارند در پایان نشست دو روزه نرخ بهره را افزایش دهند. این دومین توقف متوالی در نرخ‌های بهره از زمانی است که فدرال رزرو در ماه جولای نرخ‌های بهره را به محدوده 5.25 تا 5 درصد رساند.
سرمایه‌گذاران و اقتصاددانان به‌دقت هرگونه اشاره‌ای به افزایش مجدد نرخ‌ها در ماه‌های آینده را دنبال خواهند کرد. آمارهای اقتصادی ایالات متحده قوی بوده و تورم افزایش یافته است، اما بازارهای آتی همچنان با احتمال تقریباً 20 درصدی برای افزایش در دسامبر قیمت گذاری می کنند. این تا حدی به دلیل افزایش بازدهی خزانه داری از جلسه سپتامبر فدرال رزرو است.
به گزارش فولاد ایران، بازده 10 ساله این هفته برای اولین بار از سال 2007 از 5 درصد فراتر رفت و هزینه های استقراض را افزایش داد. مقامات فدرال رزرو به وضوح گفته اند که افزایش بازدهی ممکن است نیاز به افزایش بیشتر نرخ بهره را از بین ببرد. سرمایه گذاران مطمئن هستند که بانک انگلستان نیز نرخ بهره را در روز پنج شنبه در 5.25 درصد ثابت نگه می دارد، اما چشم انداز دور از انتظار است. انتظار می رود کمیته سیاست پولی، مانند فدرال رزرو، پس از تصمیم گیری محدود در برابر افزایش یک چهارم درصدی دیگر در ماه سپتامبر، نرخ ها را در جلسات متوالی ثابت نگه دارد.
بازده طلای 30 و 10 ساله هر کدام حدود 0.3 واحد درصد افزایش یافته است. تحلیلگران می گویند که عدم اطمینان در مورد درگیری در خاورمیانه نیز احتمالا بانک انگلستان را محتاط تر می کند.
جورج باکلی، تحلیلگر پژوهشی در Nomura گفت: «افزایش بازده اوراق قرضه بین‌المللی و نگرانی‌های ژئوپلیتیکی - علی‌رغم تأثیر بالقوه بر قیمت‌های انرژی - نشان دهنده نرخ‌های بالاتر است.» علاوه بر این، نشانه هایی وجود دارد که رشد اقتصادی بریتانیا در حال کاهش است. تحلیلگران می گویند که ارقام تولید ناخالص داخلی ماهانه در مسیر انقباض کوچک سه ماهه سوم قرار دارد. چشم انداز تورم نیز متفاوت است. نرخ تورم بریتانیا در ماه گذشته همانطور که اقتصاددانان انتظار داشتند کاهش پیدا نکرد و در نرخ سالانه 6.7 درصد ثابت ماند. با این حال، همچنان کمتر از پیش‌بینی بانک مرکزی در ماه آگوست بود.
انتظار می رود تورم در منطقه یورو در روز سه شنبه به شدت کاهش یابد، اما سرمایه گذاران به دنبال نشانه های تکمیلی هستند که نشان دهد این کاهش موقتی نیست. داده های هفتگی قیمت پمپ کمیسیون اروپا نشان می دهد که قیمت بنزین و گازوئیل هر دو تا کنون در ماه اکتبر کاهش یافته است. اگرچه جنگ بین حماس و اسرائیل قیمت‌ها را دوباره بالا برده است، اما بعید است که این موضوع به آخرین داده‌های ماهانه مربوط شود.


منبع: فایننشال تایمز

۸ آبان ۱۴۰۲ ۱۱:۵۶
تعداد بازدید : ۵۳۵
کد خبر : ۶۷,۵۶۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید