به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

برنامه بی اچ بی در جبران خرابی های فاجعه سد برزیل

پایگاه خبری فولاد ایران- بی اچ پی، بزرگترین گروه معدنی جهان، برای اولین بار علناً اعلام کرد که می‌خواهد در مورد فاجعه سد باطله در برزیل به ارزش ده‌ها میلیارد دلار بدهی به توافق نهایی برسد. این شرکت استرالیایی از نظر مالی درگیر ریزش یک سد است که زباله های معدنی را در مجتمع سنگ آهن سامارکو در نوامبر 2015 در نزدیکی شهر ماریانا در ایالت جنوب شرقی میناس گرایس ذخیره می کرد. بر اثر این حادثه 19 نفر کشته شدند و روستاها و مناطق روستایی به دلیل بهمن گلی که صدها کیلومتر آبراه را آلوده کرد، ویران شد. در پی این حادثه که یکی از بدترین فجایع زیست محیطی کشور محسوب می شود، دادستان های فدرال شکایتی را تنظیم کردند و خواستار غرامت 155 میلیارد دلاری (32 میلیارد دلار) از سامارکو و مالکان مشترک آن، بی اچ پی و معدنچی برزیلی واله شدند.
امیر کالوف، معاون امور حقوقی BHP در قاره آمریکا، گفت که قصد دارد به زودی با مقامات دولتی در کشور آمریکای جنوبی به توافق برسد. کالوف گفت: «ایده دستیابی به یک توافق نهایی در برزیل است که همه چیز را حل کند.
به گزارش فولاد ایران، بی اچ پی همچنین با پرونده ای در بریتانیا توسط 700000 شاکی که به دنبال جبران خسارت به خانه ها و معیشت هستند، مواجه است. وکلای آنها حداکثر خسارت احتمالی را در سال جاری 36 میلیارد پوند تخمین زدند. کالوف گفت که BHP امیدوار است که توافق با دادستان های برزیل همه پرونده های حقوقی برجسته را پوشش دهد.


منبع: فایننشال تایمز

۱۵ آبان ۱۴۰۲ ۱۲:۳۷
تعداد بازدید : ۳۵۲
کد خبر : ۶۷,۶۶۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید