به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تحریم شرکت های دریایی امارات برای دور زدن سقف قیمت نفت روسیه

پایگاه خبری فولاد ایران- وزارت خزانه‌داری آمریکا سه شرکت دریایی مستقر در امارات متحده عربی و سه کشتی متعلق به این شرکت‌ها را برای حمل نفت روسیه که بالاتر از سقف قیمتی وضع شده حمل کردند را تحریم کرده است.
به گزارش فولاد ایران، این شرکت ها و کشتی ها متهم به صادرات نفت خام روسیه با قیمت بالای 60 دلار در هر بشکه هستند. دفتر کنترل دارایی های خارجی این وزارتخانه (OFAC) با اعلام تحریم ها در 16 نوامبر گفت که این کشتی ها از "خدمات آمریکایی در حین حمل نفت خام روسیه استفاده می کردند."
قانون سقف قیمت، شرکت های غربی را از ارائه چنین خدماتی از جمله بیمه، مالی و کشتیرانی برای صادرات نفت دریایی روسیه که بالای 60 دلار در هر بشکه فروخته می شود، منع می کند.

گروه هفت (G7) کشورهای صنعتی پیشرو - بریتانیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و ایالات متحده - سال گذشته سقف قیمتی را علیه روسیه به جهت تحت فشار قرار دادن آن به دلیل حمله به اوکراین، اعمال کردند.
شرکت های مستقر در امارات متحده عربی که هدف قرار گرفته اند عبارتند از Kazan Shipping Incorporated، Progress Shipping Company Limited و Gallion Navigation Incorporated. وزارت خزانه داری گفت که این کشتی ها کشتی های Kazan، Ligovsky Prospect و NS Century هستند.
این اقدام یک ماه پس از آن صورت می‌گیرد که وزارت خزانه‌داری اولین تحریم‌ها را علیه مالکان نفتکش‌هایی که متهم به حمل نفت روسیه با قیمت بالاتر از سقف تعیین شده بودند، اعمال کرد. یکی از مالکان در ترکیه و دیگری در امارات است.


منبع: Oilprice

۲۷ آبان ۱۴۰۲ ۱۱:۵۰
تعداد بازدید : ۳۲۹
کد خبر : ۶۷,۷۷۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید