به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

منطقه منا پتانسیل رهبری فولاد سبز را دارد

منطقه منا پتانسیل رهبری فولاد سبز را دارد

 

پایگاه خبری فولاد ایران- کارشناسان معتقدند منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (منطقه منا) می تواند به یک رهبر جهانی در "تولید فولاد سبز و تجارت نوظهور آن " تبدیل شود. وجود منابع بزرگ انرژی خورشیدی که می‌توانند هیدروژن سبز را برای تولید فولاد بر پایه آهن اسفنجی تامین کنند، به این معنی است که این منطقه می‌تواند به تامین‌کننده اصلی بازارهای رو به رشدی چون هند و اروپا تبدیل شود.
در این بین به جای تلاش برای یافتن راهی مناسب برای صادرات هیدروژن سبز، که حمل و نقل آن ناکارآمد و پرهزینه به نظر می رسد، این منطقه باید استفاده در بازار داخلی مانند کارخانه های آهن اسفنجی خود را در اولویت قرار دهد.
فولادسازان در سراسر جهان در حال انتقال از تولید مبتنی بر کوره های بلند به سمت فناوری آهن اسفنجی هستند که می تواند با هیدروژن سبز کار کند. این منطقه مزیت دیگری دارد زیرا بخش فولاد آن در حال حاضر مبتنی بر آهن اسفنجی است و به منابع انرژی تجدیدپذیر که به آن امکان می دهد در آینده نزدیک هیدروژن سبز ارزان تولید کند نیز دسترسی دارد.
به گزارش فولاد ایران، همچنین شرکت واله برزیل که بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن بر پایه آهن اسفنجی  در جهان است، در حال برنامه ریزی برای ساخت قطب آهن سبز در خاورمیانه است که گندله سنگ آهن را به کارخانه های آهن اسفنجی منطقه برای تولید آهن بریکت شده داغ (HBI) برای مصرف داخلی و صادرات بدهد.
همچنین بخش فولاد منطقه منا با طرح های متعددی برای خطوط تولید جدید مبتنی بر آهن اسفنجی در عربستان سعودی، عمان و امارات متحده که ابتدا با گاز کار می کنند و در نهایت به استفاده از هیدروژن روی می آورند، در حال گسترش است.


منبع: platts
ترجمه: مونا تابان شمال

۲۸ آبان ۱۴۰۲ ۰۹:۲۳
تعداد بازدید : ۳۰۰
کد خبر : ۶۷,۷۹۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید