به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بانک‌های دولتی چین تحت فشار برای تسریع تأمین مالی توسعه‌ دهندگان املاک

پایگاه خبری فولاد ایران - مقامات چین بر بانک‌های دولتی فشار می‌آورند تا وام‌دهی به توسعه‌دهندگان املاک خصوصی را تسریع کنند. تنظیم‌کننده‌های چینی به بانک‌های دولتی دستور داده‌اند که میزان وام‌ها به توسعه‌دهندگان املاک خصوصی را حداقل با میانگین کل بخش مطابقت دهند. به این ترتیب، سهام توسعه دهندگان خصوصی روز سه شنبه جهش کرد.
این شرکت‌ها که فاقد حمایت رقبای مورد حمایت دولت هستند، در قلب بحران در بخش املاک چین قرار داشته‌اند که پیش از این بیش از یک چهارم فعالیت اقتصادی در این کشور را تشکیل می‌داد. رگباری از نکول ها در توسعه دهندگان خصوصی، به رهبری اورگراند، بدهکارترین شرکت املاک جهان، در سال 2021، اعتماد به اقتصاد چین را متزلزل کرده است و طلبکاران را مجبور به تعقیب بدهی های پرداخت نشده و پروژه های املاک و مستغلات در سراسر کشور کرده است.
بحران مالی در حال آشکار شدن، کانتری گاردن را که زمانی بزرگ‌ترین توسعه‌دهنده خصوصی چین از نظر فروش بود و مدت‌ها تصور می‌شد از نظر مالی پایدارتر از همتایان خود بود، در سال جاری به نکول اوراق قرضه سوق داده است.
لری هو، اقتصاددان ارشد چین در Macquarie گفت: «این اقدامات جدید منعکس کننده نگرانی های سیاست گذاران در مورد ریسک اعتباری توسعه دهندگان خصوصی است. وی با اشاره به عدم موفقیت بسته‌های حمایتی قبلی، افزود: «این امر قطعاً احساسات بازار را در کوتاه‌مدت تقویت خواهد کرد.»
به گزارش فولاد ایران، آخرین اقدامات که توسط نمایندگان بانک خلق چین، کمیسیون مالی مرکزی، اداره ملی مقررات مالی و کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار چین شخصاً به بانک ها منتقل شد، نشان دهنده نگرانی فوری مقامات در مورد توقف مارپیچ نزولی در بخش املاک است. رگولاتورها همچنین روز جمعه متعهد شدند که برخی از محدودیت‌ها، مانند سقف وام‌های بانکی برای ادغام توسعه‌دهندگان را در نظر بگیرند.
بر اساس یک گزارش رسمی، در گردهمایی جمعه، بزرگترین بانک‌ها، کارگزاری‌ها و مدیران دارایی چین دستور گرفتند تا نیازهای مالی توسعه‌دهندگان املاک را تا حد «معقول» برآورده کنند.


منبع: فایننشال تایمز

۴ آذر ۱۴۰۲ ۱۰:۴۱
تعداد بازدید : ۳۴۳
کد خبر : ۶۷,۸۳۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید