به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اقتصاد ایالات متحده درگیر تورم و سرد شدن نیروی کار

پایگاه خبری فولاد ایران- هزینه های مصرف کننده ایالات متحده، تورم و بازار کار همه در هفته های اخیر کاهش یافته است و شواهدی را نشان می دهد که اقتصاد در حال کند شدن است.
بر اساس گزارش دفتر تحلیل اقتصادی، مخارج شخصی بر اساس تورم ماه گذشته پس از اصلاح 0.3 درصدی در سپتامبر، 0.2 درصد افزایش یافت. داده های جداگانه روز پنجشنبه نشان داد که درخواست های مکرر برای مزایای بیکاری به بالاترین میزان در حدود دو سال گذشته رسیده است.
این ارقام با انتظارات مبنی بر تعدیل اقتصاد در سه ماهه چهارم مطابق با قوی ترین سرعت رشد در نزدیک به دو سال اخیر مطابقت دارد.
به گزارش فولاد ایران، تقاضای سردتر همچنین ممکن است به فدرال رزرو اطمینان دهد که فشارهای تورمی به کاهش خود ادامه خواهد داد و پیش‌بینی‌هایی را تقویت می‌کند که بانک‌های مرکزی نرخ‌های بهره را افزایش می‌دهند.
آخرین نظرسنجی فدرال رزرو که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان داد که فعالیت اقتصادی در هفته های اخیر کاهش یافته است زیرا خانوارها از مخارج اختیاری خود عقب نشینی کرده اند. تقاضای نیروی کار نیز کاهش یافت.
داده های وزارت کار نشان می دهد که مطالبات مستمر بیمه بیکاری در هفته منتهی به 18 نوامبر به 1.93 میلیون افزایش یافته است.
در همین حال، شاخص کلی قیمت PCE به دلیل کاهش قیمت انرژی نسبت به ماه قبل بدون تغییر بود.
بر مبنای تعدیل تورم، هزینه‌ها برای کالاها 0.1 درصد افزایش یافت. هزینه خدمات نیز 0.2٪ افزایش یافته است.
درآمد واقعی قابل تصرف، حمایت اصلی از مخارج مصرف کننده، 0.3٪ افزایش یافته است. دستمزدها و حقوق ها، بدون تعدیل تورم، تنها 0.1 درصد افزایش یافت که کمترین پیشرفت در سال جاری است. نرخ پس انداز تا 3.8 درصد افزایش یافت.
داده های منتشر شده در اوایل این هفته نشان داد که اقتصاد ایالات متحده بیش از برآورد اولیه در سه ماهه سوم رشد داشته است. پیش‌بینی‌کنندگانی که توسط بلومبرگ مورد بررسی قرار گرفتند، رشد اقتصادی را در این سه‌ماهه به 1.2 درصد کاهش می‌دهند.


منبع: بلومبرگ

۱۱ آذر ۱۴۰۲ ۱۲:۴۶
تعداد بازدید : ۲۸۰
کد خبر : ۶۷,۹۰۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید