به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بزرگترین پروژه اکتشاف نفتی عراق در دست روسیه

پایگاه خبری فولاد ایران- برآوردهای اولیه حاکی از آن است که میدان نفتی اریدو عراق بین 7 تا 10 میلیارد بشکه ذخایر دارد. میدان اریدو - بخشی از منطقه اکتشاف و توسعه بلوک 10 عراق - بزرگترین کشف نفت در 20 سال گذشته در عراق است و روسیه می خواهد همه آن را در کنار متحد اصلی ژئوپلیتیکی خود، چین، کنترل کند. این در راستای هدف مسکو و پکن در جهت دور نگه داشتن غرب از قراردادهای انرژی در عراق است تا بغداد را به محور جدید ایران و عربستان نزدیکتر نگه دارد و به هژمونی غرب در خاورمیانه پایان دهد.
به گزارش فولاد ایران، موافقت هفته گذشته وزارت نفت عراق برای اینپکس - شرکت بزرگ نفتی متحد اصلی ایالات متحده ژاپن - برای فروش 40 درصد سهام خود در منطقه بلوک 10 که حاوی کشف عظیم اریدو است، راه را برای شرکت لوک اویل (Lukoil) روسیه باز می کند تا کنترل کامل بر این منطقه را در دست بگیرد.
لوک اویل 60 درصد از سهام کل بلوک 10 را در اختیار داشت و مابقی در اختیار شرکت ژاپنی بود، با این حال از ماه مارس به دنبال راه‌هایی برای بیرون راندن Inpex از بلوک و همراه با آن آخرین بقایای نفوذ غرب در منطقه بوده است.
در ماه مارس شرکت دولتی نفت ذی قار عراق (DQOC) به طور رسمی توسعه ذخایر بلوک 10، از جمله برای کل میدان اریدو را تایید کرد؛ بلوک 10 در جنوب شرقی عراق تقریباً 120 کیلومتری غرب مسیر اصلی صادرات نفت از بصره، و درست در جنوب میادین عظیم نفتی در ناصریه و اطراف آن قرار دارد.


منبع: Oilprice

۱۱ آذر ۱۴۰۲ ۱۳:۱۴
تعداد بازدید : ۳۲۳
کد خبر : ۶۷,۹۰۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید