به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

نشانه ای از بهبود مصرف در چین نیست

پایگاه خبری فولاد ایران- دانیل زیپسر، رهبر بخش مصرف‌کننده و خرده‌فروشی مک‌کینزی در آسیا، گفت: «مصرف چین شروع یک عصر جدید است، اما هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که یک بهبودی قوی و V شکل در افق باشد.»
خرده‌فروشی چین از زمان شروع همه‌گیری کووید-19 در اوایل سال 2020 به طور کلی ضعیف بوده است. دولت در حال رسیدگی به مسائل طولانی مدت در بخش املاک و مستغلات است، در حالی که تنش ها با شرکای تجاری بزرگ مانند ایالات متحده افزایش یافته است.
به گزارش فولاد ایران، بهبود کلی اقتصاد و بهبود بازار املاک آن چیزی نبوده است که مردم به آن امیدوار بودند. آنها هنوز اطمینان ندارند که این روند در سالهای 2024 و 2025 متفاوت باشد.
بر اساس گزارش بانک جهانی، بین سال‌های 2012 تا 2022، تولید ناخالص داخلی سرانه چین بیش از دو برابر شده و به 12720 دلار رسیده است. داده‌ها نشان می‌دهد که تولید ناخالص داخلی سرانه ایالات متحده در طول این 10 سال حدود 47 درصد افزایش یافته و به 76398 دلار در سال 2022 رسیده است.
اندازه عظیم چین به این معنی است که حتی اگر اقتصاد از سرعت رشد بالا به حدود 4 یا 5 درصد در سال کاهش یابد، افزایش تدریجی خرده فروشی این کشور با مجموع فروش خرده فروشی کره جنوبی، هند و اندونزی برابر خواهد بود.


منبع: CNBC

۱۱ آذر ۱۴۰۲ ۱۳:۱۵
تعداد بازدید : ۲۶۳
کد خبر : ۶۷,۹۰۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید