به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ادامه کاهش تولید نفت اوپک قیمت را به 100 دلار در هر بشکه خواهد رساند

پایگاه خبری فولاد ایران- انتظار می‌رود قیمت نفت در سال جدید پس از تعهد داوطلبانه برخی از تولیدکنندگان نفت اوپک پلاس برای کاهش تولید، افزایش یابد.
به گزارش فولاد ایران، این کارتل نفت روز پنجشنبه بیانیه ای منتشر کرد که به طور رسمی کاهش تولید را تایید نکرد، اما کشورهای دیگر عضو جداگانه کاهش داوطلبانه را به میزان 2.2 میلیون بشکه در روز برای سه ماهه اول سال 2024 اعلام کردند.
عربستان سعودی، رهبر اوپک و بزرگترین عضو کاهش تولید است. ریاض موافقت کرد کاهش تولید داوطلبانه خود را به میزان یک میلیون بشکه در روز - که از ژوئیه برقرار بود - تا پایان سه ماهه اول سال 2024 تمدید کند. روسیه اعلام کرد که عرضه نفت خام را 300 هزار بشکه در روز و 200 هزار بشکه روز فرآورده های نفتی در مدت مشابه کاهش خواهد داد.
عراق 223 هزار بشکه در روز، امارات متحده عربی 163 هزار بشکه، کویت 135 هزار بشکه، قزاقستان 82 هزار بشکه، الجزایر 51 هزار بشکه و عمان 42 هزار بشکه در روز کاهش تولید اعمال می کنند.
نحوه اعلام کاهش تولید به سردرگمی و تردید معامله گران دامن زده است. جیووانی استانوو، استراتژیست UBS در یادداشتی پس از این تصمیم نوشت، این بشکه‌های حذف شده تنها به تدریج بازخواهند گشت، که می‌تواند به کسری بازار نفت در نیمه اول سال آینده منجر بشود.
علی رغم این کاهش ها، معاملات آتی شاخص جهانی نفت خام برنت روز جمعه با 0.25 درصد افت در 80.66 دلار در هر بشکه معامله شد، در حالی که معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 0.04 درصد کاهش به 75.93 دلار در هر بشکه رسید.


منبع: CNBC

۱۱ آذر ۱۴۰۲ ۱۳:۱۶
تعداد بازدید : ۲۷۵
کد خبر : ۶۷,۹۰۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید