به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

عصر طلایی کارگری

پایگاه خبری فولاد ایران- تقریباً همه موافق هستند که اواسط دهه 2010 زمان وحشتناکی برای کارگر بودن بود. در زمان بحران مالی جهانی 2007-2009، حدود 7 درصد از نیروی کار در کشورهای ثروتمند فاقد کار بودند. رشد دستمزدها ضعیف بود و به نظر می‌رسید نابرابری درآمد به طور غیرقابل انکاری در حال افزایش است.
اما در دنیای ثروتمند، کارگران اکنون با عصر طلایی روبرو هستند. با افزایش سن جوامع، نیروی کار کمیاب تر می شود و آنها پاداش بهتری دریافت می کنند، به ویژه کارهای دستی که جایگزینی آن با فناوری دشوار است. هوش مصنوعی (ai) نیز به کمک کارگران، به ویژه افراد با مهارت کمتر آمده و بهره وری را افزایش می دهد، که می تواند منجر به دستمزدهای بالاتر نیز شود.
به گزارش فولاد ایران، در سال 2015 جمعیت کارگری به اوج خود رسید. اکنون جمعیت در سن کار چین در حال کاهش است. جهان ثروتمند نیز با کمبود کارگر مواجه است. یک نظرسنجی در 41 کشور توسط ManpowerGroup، نشان می‌دهد که 77 درصد از شرکت‌ها برای پر کردن جای خالی تلاش می‌کنند، یعنی دو برابر بیشتر از سال 2015.  
در آلمان خدمات حمل و نقل عمومی به دلیل کمبود رانندگان اتوبوس و قطار کاهش یافته است. در کره جنوبی، افراد مسن به طور فزاینده‌ای برای جلوگیری از کمبودها بر سر کار می‌مانند: حدود 59 درصد از افراد 55 تا 79 ساله کار می‌کنند، در مقایسه با 53 درصد یک دهه قبل.
نیروی کار آنقدر گرانبها شده است که کسب و کارها شروع به احتکار آن کرده اند. یک نظرسنجی از شرکت های کوچک آمریکایی نشان داد که بیش از 90 درصد به دنبال حفظ کارمندان در صورت امکان هستند. در آلمان، جایی که اقتصاد از اوایل سال گذشته دچار رکود شده است، حدود 730000 موقعیت شغلی در مراکز کار آگهی می شود که نزدیک به رکورد بالایی است.
تا حدودی به دلیل کمبود کارگر، جهان ثروتمند در حال تجربه رونق مهاجرت است و جمعیت متولدین خارج از کشور با سرعت بی سابقه ای در حال رشد است. با این حال، حتی مهاجرت در این مقیاس اندازه شکاف های نیروی کار آنها را برطرف نمی کند.
بسیاری از کارفرمایان امیدوارند که کامپیوترها این شکاف را برطرف کنند. یک مطالعه مقدماتی توسط دین آلدروچی از دانشگاه کارنگی ملون و همکارانش، نشان داد که شرکت‌هایی که حتی با اشکال ابتدایی‌تری از هوش مصنوعی نوآوری کرده‌اند، رشد اشتغال 25 درصد و 40 درصد رشد درآمد سریع‌تر نسبت به شرکت‌های مشابه دارند.
در واقع، یک مطالعه اخیر توسط Erik Brynjolfsson از mit و همکارانش نشان می‌دهد که چنین کارگرانی با کمک یک ربات ai موفق می‌شوند 14 درصد مشکلات بیشتری را در هر ساعت حل کنند و کمترین عملکرد از این ابزار بیشتر بهره می‌برند. بر اساس نظرسنجی OECD، حدود 80 درصد از کارگران بخش تولید و خدمات مالی که از ai استفاده می‌کنند، گزارش می‌دهند که تولید آنها را بهبود می‌بخشد. اکثریت بزرگ نیز می گویند که شرایط کار را بهبود می بخشد.
اما در آمریکا، جایی که فشار جمعیتی کمتر است، پیش‌بینی تأثیر Ai دشوارتر است و ممکن است تهدیدی برای کاهش دستمزدها باشد که منجر به اعتصاب شود. با این حال، تاریخ نشان می دهد که اقتصاد در پاسخ به ثروتی که باید ایجاد کند، مشاغل جدیدی ایجاد خواهد کرد. سیاستمداران می خواهند با حمایت از کسانی که در خیابان ها علیه هوش مصنوعی تظاهرات می کنند، اعتبارات کارگری خود را صیقل دهند. بهتر است به آنها توصیه شود که مراقب کسانی باشند که در این دوران گذار شغل خود را از دست می دهند.


منبع: اکونومیست

۱۲ آذر ۱۴۰۲ ۱۲:۲۰
تعداد بازدید : ۲۹۸
کد خبر : ۶۷,۹۱۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید