به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

روند معکوس تورم

پایگاه خبری فولاد ایران- اکثر داده‌های تورم در ماه اکتبر کمتر از حد انتظار بود و نشان‌دهنده افت زیادی از سطوح اوج در سال 2022 بود. در بسیاری از کشورها، تورم به دلیل تغییر سال به سال قیمت انرژی کاهش یافت. در منطقه یورو، تورم انرژی برای دو ماه متوالی بیش از 11 درصد کاهش یافت و در اکتبر به منفی 15.7 درصد در بریتانیا کاهش یافت. با این حال، تورم سالانه اصلی، بدون احتساب مواد غذایی و انرژی، در بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده، بریتانیا، اندونزی و ژاپن نیز کمتر از پیش بینی ها بود. همین داستان در مورد قیمت واردات یا قیمت تولیدکننده نیز صادق بوده است.
به گزارش فولاد ایران، در ماه نوامبر، تورم ایتالیا بیش از حد انتظار کاهش یافت و به تنها 0.7 درصد رسید و به چهار کشور دیگر پیوست که نرخی کمتر از هدف 2 درصدی بانک مرکزی اروپا داشتند. بلژیک نیز برای دومین ماه متوالی دچار کاهش تورم شد.
افزایش بیش از حد تورم در بیشتر سال گذشته، سیاستگذاران را تشویق کرده بود تا پیش‌بینی‌های خود را دائماً اصلاح کنند.
برخی از اقتصاددانان می گویند، در عوض، سیاست گذاران برای مدتی به روایت خود مبنی بر اینکه نرخ بهره باید برای مدت طولانی تری بالا بماند، پایبند خواهند بود. این به این دلیل است که آنها همچنان نگران فشارهای شدید دستمزدها هستند، اما همچنین به این دلیل است که می خواهند شرایط تامین مالی خیلی زود کاهش یابد.


منبع: فایننشال تایمز

۱۲ آذر ۱۴۰۲ ۱۲:۳۲
تعداد بازدید : ۲۴۴
کد خبر : ۶۷,۹۱۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید