به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

سدهای باطله معادن تهدیدی جدی برای مناطق حفاظت شده دنیا

پایگاه خبری فولاد ایران- نزدیک به یک سوم باطله های معدنی جهان در داخل یا نزدیک مناطق حفاظت شده نگهداری می شوند که خطراتی را برای برخی از با ارزش ترین گونه های گیاهی و جانوری و مناظر طبیعی زمین به همراه دارد.
به گزارش فولاد ایران، مطالعه اخیر محققان دانشگاه کوئینزلند نشان داد که از 1721 تاسیسات باطله معادن ثبت شده، 9 درصد در مناطق حفاظت شده و 20 درصد در محدوده پنج کیلومتری آن ها قرار دارند. یافته‌ها نشان می‌دهد که زباله‌های معادن تنوع زیستی را در مناطق حفاظت‌شده در سراسر جهان، از جمله هشت سد فعال ذخیره‌سازی باطله در مناطق حفاظت‌شده استرالیا تهدید می‌کند. مدیریت زباله های معادن به یک چالش پایدار و به طور فزاینده ای پیچیده تبدیل شده است.
پیش بینی می شود که تولید کل باطله در 30 سال آینده به دلیل تقاضای فزاینده برای فلزات بخش انتقال انرژی و کاهش خلوص سنگ ها به میزان قابل توجهی افزایش یابد.  با توجه به توزیع جهانی فعلی تاسیسات ذخیره سازی باطله معادن و احتمال شکست آنها، عواقب آن برای تنوع زیستی می تواند ویرانگر باشد.
البته از نظر محققان، خبر خوب این است که داده‌های مورد نیاز برای مدیریت این ریسک‌ها وجود دارد و فرصت‌هایی وجود دارد که این دانش را در طراحی تسهیلات جدید و مدیریت آن‌هایی که در حال حاضر وجود دارند، بکار ببرند.  باید تلاش بیشتری برای کاهش اثرات منفی زباله های معدن بر مردم و محیط زیست در سطح دنیا صورت گیرد.


منبع: mining.com
ترجمه: مونا تابان شمال

۱۲ آذر ۱۴۰۲ ۱۲:۴۰
تعداد بازدید : ۳۰۱
کد خبر : ۶۷,۹۲۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید