به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

با کاهش قیمت مواد اولیه، قیمت باتری دوباره کاهش می یابد

با کاهش قیمت مواد اولیه، قیمت باتری دوباره کاهش می یابد

پایگاه خبری فولاد ایران- در حالی که صنعت خودرو با چالش ساخت خودروهای برقی مقرون به صرفه درگیر است شاید این کار با یک فاکتور کلیدی آسان تر شود چرا که قیمت باتری پس از افزایش بی سابقه سال گذشته، روند کاهشی بلندمدت خود را از سر گرفته است.
طبق بررسی سالانه قیمت باتری لیتیوم یون، میانگین قیمت در سال جاری به 139 دلار در هر کیلووات ساعت کاهش یافت که 14 درصد کاهش نسبت به 161 دلار در هر کیلووات ساعت سال 2022 نشان می‌دهد. این بزرگترین کاهش مشاهده شده از سال 2018 است. با این حال، داستان پشت این کاهش قیمت تا حدودی با سال های گذشته متفاوت است.
عامل اصلی کاهش قیمت باتری در طول تاریخ، نوآوری های تکنولوژیکی بوده است. این مورد در سال 2023 رخ نداده است. امسال، کاهش قیمت باتری در درجه اول به دلیل کاهش هزینه مواد اولیه بوده است. قیمت فلزات کلیدی باتری به ویژه لیتیوم به دلیل رشد قابل توجه ظرفیت تولید به شدت کاهش یافته است. انتظارات تقاضا نیز نقش داشتند. تقاضای باتری نسبت به سال گذشته افزایش یافت، اما در نیمه دوم سال نرخ رشد در برخی از بازارهای خودروهای برقی آهسته بود که در درجه اول به دلیل افزایش هزینه های دریافت وام و عدم اطمینان اقتصادی بود. تولید باتری چین به تنهایی از تقاضای جهانی فراتر رفت و این نشان دهنده مازاد عرضه جهانی است.
به گزارش فولاد ایران، این دو سال گذشته نشان داده که قیمت باتری همیشه یک مسیر نزولی ساده را دنبال نمی کند. ممکن است به دلیل هزینه های ورودی یا پویایی عرضه و تقاضا، در این مسیر دست اندازهایی وجود داشته باشد. هنوز راه درازی برای مقرون به صرفه‌تر کردن باتری‌ها و خودروهای برقی در پیش است و این تلاش مستلزم سرمایه‌گذاری مستمر در توسعه ظرفیت، تحقیق و توسعه است.


منبع: mining.com
ترجمه: مونا تابان شمال

۱۲ آذر ۱۴۰۲ ۱۳:۰۷
تعداد بازدید : ۳۱۶
کد خبر : ۶۷,۹۲۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید