به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

نکول وام ‌گیرندگان چینی با عمیق‌تر شدن بحران اقتصادی

پایگاه خبری فولاد ایران- بدهی‌های وام‌گیرندگان چینی از زمان شیوع همه‌گیری ویروس کرونا به بالاترین حد خود رسیده است و عمق رکود اقتصادی این کشور و موانع بهبود کامل را نشان می‌دهد.
به گفته دادگاه های محلی، در مجموع 8.54 میلیون نفر، که بیشتر آنها بین 18 تا 59 سال سن دارند، به دلیل عدم پرداخت وام مسکن و وام های تجاری، رسماً توسط مقامات در لیست سیاه قرار گرفته اند. این رقم، معادل حدود 1 درصد از بزرگسالان چینی در سن کار، از 5.7 میلیون متخلف در اوایل سال 2020 افزایش یافته است، زیرا قرنطینه های همه گیر و سایر محدودیت ها رشد اقتصادی را مختل کرده و درآمد خانوار را از بین برده است.
تعداد فزاینده‌ نکول‌کننده ها، بر دشواری تقویت اعتماد مصرف‌کننده ها به چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان و منبع حیاتی تقاضای جهانی، می‌افزاید.
به گزارش فولاد ایران، بر اساس قوانین چین، افراد در لیست سیاه از طیف وسیعی از فعالیت‌های اقتصادی، از جمله خرید بلیط هواپیما و پرداخت‌ها از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی، جلوگیری می‌کنند، که نشان‌دهنده کشش بیشتر بر اقتصاد مبتلا به کندی بخش املاک و کاهش اعتماد مصرف‌کننده است. فرآیند ثبت لیست سیاه پس از شکایت از وام گیرنده توسط طلبکاران، مانند بانک ها، آغاز می شود و سپس ضرب الاجل پرداخت بعدی را از دست می دهد.
از آنجایی که تعداد فزاینده‌ای از مصرف‌کنندگان چینی که با کمبود نقدینگی مواجه شده‌اند، برای تامین مخارج زندگی خود تلاش می‌کنند، بسیاری از آنها پرداخت قبوض خود را متوقف کرده‌اند. بیکاری جوانان در ماه ژوئن به رکورد 21.3 درصد رسید که مقامات را وادار کرد تا گزارش داده ها را متوقف کنند.
زندگی برای وام گیرندگان در لیست سیاه می تواند دشوار باشد زیرا آنها ده ها محدودیت اعمال شده توسط دولت را متحمل می شوند.
با افزایش بدهی ها، کارشناسان حقوقی ارائه قوانین ورشکستگی شخصی با تخفیف بدهی برای ورشکستگی های فردی را پیشنهاد کرده اند. اما عدم شفافیت در مورد امور مالی شخصی، اجرای چنین اقداماتی را دشوار کرده است. به دلیل واکنش شدید مقامات دولتی و سایر گروه‌های ذینفع که نگرانند قوانین ممکن است فساد را آشکار کند، سیاست‌گذاران پیشرفت کمی در تصویب مقررات در مورد افشای دارایی‌های فردی داشته‌اند. ژانگ، یکی از بدهکاران، پس از از دست دادن حساب‌های ادارات دولتی محلی که از همکاری با شرکت‌های لیست سیاه منع شده‌اند، تصمیم گرفت تجارت تبلیغاتی خود را ببندد. او گفت: "دادگاه گفت اگر بدهی را پرداخت کنم زندگی من به حالت عادی باز می گردد." اما چگونه می توانم پول در بیاورم وقتی با محدودیت های زیادی روبرو هستم؟


منبع: فایننشال تایمز

۱۳ آذر ۱۴۰۲ ۱۲:۰۷
تعداد بازدید : ۲۲۷
کد خبر : ۶۷,۹۴۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید