به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اعطای فرصت بیشتر به توسعه‌ دهنده املاک اورگراند

پایگاه خبری فولاد ایران- یک قاضی هنگ کنگی تصمیم گیری در مورد انحلال اورگراند را به تعویق انداخته است، اقدامی غیرمنتظره که به سازنده املاک چینی تا ماه آینده فرصت می دهد تا طرح بازسازی را ارائه دهد که طلبکارانش را راضی کند. قاضی لیندا چان روز دوشنبه گفت که رسیدگی‌ها تا 29 ژانویه به تعویق خواهد افتاد.
وکلای اورگراند، بدهکارترین توسعه دهنده املاک جهان، در دادگاه گفتند که این شرکت در حال بررسی قراردادی است که شامل ارائه "مصوباتی" به طلبکاران می شود. آنها گفتند که این مصوبات "نه سهم و نه اوراق قرضه بلکه حق توزیع بر اساس دارایی های خاص خواهد بود."
نیل مک‌دونالد، وکیل بازسازی در Kirkland & Ellis که نماینده گروهی از طلبکاران است، پس از جلسه دادگاه گفت: «ما از این تحولات بسیار شگفت‌زده شدیم.» او گفت که این گروه طلبکار پیشنهادی را که اورگراند مطرح کرده بود را "قاطعانه رد کرده است" و اضافه کرد که او انتظار داشت شرکت در روز دوشنبه منحل شود.
به گزارش فولاد ایران، سهام اورگراند در روز دوشنبه تا 13 درصد جهش کرد، اگرچه هنوز 99 درصد کمتر از اوج خود در سال 2017 معامله می شود. اورگراند در سال 2021 بیش از 300 میلیارد دلار بدهی داشت. طرح بازسازی قبلی در ماه سپتامبر از مسیر خارج شد، زیرا شرکت اعلام کرد که نمی تواند "پیشنهادات جدید" مورد نیاز را صادر کند.
قاضی چان گفت "جزئیات مهم" در طرح جدید وجود ندارد و پیشنهاد کرد که اورگراند باید در "مذاکره مستقیم با مقامات مربوطه" شرکت کند تا مطمئن شود که طرح جدید "در واقع شدنی است". وکیل اورگراند پاسخ داد: ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد. به گفته وکیل شرکت، طرح های جدید می‌توانند به طلبکاران اجازه بازپرداخت را در هنگام فروش برخی از دارایی‌های شرکت بدهند، که می‌تواند «راه‌حلی ممکن» برای ناتوانی آن در جذب نقدینگی باشد.
این تعویق به اورگراند زمان بیشتری می دهد تا از انحلال اجتناب کند، که می تواند بازدهی اندک یا حتی بدون بازگشت به طلبکاران بین المللی داشته باشد.
جیمز وود، وکیل دادگستری هنگ کنگ که در پرونده های ورشکستگی متخصص است اما در پرونده اورگراند دخیل نیست، گفت: «به سختی می توان دید که طلبکاران خارجی در صورت انحلال شرکت به بهبودی معنادار دست می یابند.» تاپ شاین گلوبال سال گذشته دادخواست انحلال را ارائه کرد و مدعی شد که اورگراند به مطالبات 863 میلیون دلاری هنگ کنگ (110 میلیون دلار آمریکا) پاسخ نداده است.


منبع: فایننشال تایمز

۱۴ آذر ۱۴۰۲ ۱۳:۲۲
تعداد بازدید : ۲۷۸
کد خبر : ۶۷,۹۴۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید