به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ایالات متحده آماده اعمال هرگونه تحریم علیه روسیه

پایگاه خبری فولاد ایران- نزدیک به دو سال پیش، روسیه به اوکراین حمله کرد و خشونت وحشیانه و غیرقابل قبولی را به راه انداخت. از همان ابتدا، ایالات متحده از اوکراین و مردم آن از طریق کمک های نظامی و همچنین کمک های مالی و بشردوستانه حمایت کرده است.
به گزارش فولاد ایران، به دستور رئیس جمهور جو بایدن و جانت یلن، وزیر خزانه داری، امریکا ابزارهای اقتصادی خود را برای دستیابی به دو هدف به کار گرفته است: مختل کردن تلاش های روسیه برای تهیه تجهیزات حمایتی از جنگ ناعادلانه آن و محدود کردن منابع مالی کرملین.
رئیس‌جمهور بایدن فرمان اجرایی را صادر خواهد کرد که بر اساس آن اجازه استفاده از تحریم‌ها علیه مؤسسات مالی خارجی که به مجتمع صنعتی نظامی روسیه کمک می‌کنند، می‌دهد. این یک وعده دیرینه را برآورده می‌کند: تا زمانی که تهاجم روسیه ادامه داشته باشد، تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی را که تلاش‌های کرملین برای ذخیره‌سازی کالاها و فناوری‌ها را تضعیف می‌کند، را هموار می کند. امریکا وعده داده که در استفاده از ابزارهای جدید ارائه شده برای اقدام قاطع علیه مؤسساتی که تأمین ماشین جنگی روسیه را تسهیل می کنند، تردید نخواهد کرد.
این اطلاعیه روشن می کند که تامین کنندگان مالی و تسهیل کننده مبادلات کالایی که به این میدان نبرد ختم می شود، با عواقب سختی مواجه خواهند شد. از فوریه 2022، ارتش روسیه بیش از 13000 قطعه تجهیزات از جمله تانک، پهپاد و سیستم های موشکی را از دست داده است. اکنون به دلیل محدودیت‌های تولید، کمبود کارگران و دسترسی محدود به قطعات خارجی، در حال تلاش برای بازسازی زرادخانه خود است. به همین دلیل است که می‌بینیم روسیه تانک‌ها و تجهیزات دوران شوروی را از انبار خارج می‌کند.
جنگ و اقدامات غرب تأثیر قابل توجهی بر اقتصاد روسیه داشته است. از آنجایی که هزینه های دفاعی کرملین در نیمه اول سال 2023 تقریباً 75 درصد افزایش یافت، درآمدهای انرژی آن در سال جاری تقریباً 40 درصد کاهش یافت زیرا رژیم سقف قیمت آنها را از میلیاردها دلار محروم کرد.
گذشته از صادرات انرژی، روسیه به طور فزاینده ای در تجارت اقتصادی جهانی منزوی شده است، در حالی که با فرار مغزها مواجه است. مهاجرت در روسیه به اوج تاریخی رسیده است. سرمایه گذاری مستقیم خارجی آن منفی شده است. به طور کلی، اقتصاد روسیه 5 درصد کمتر از پیش بینی های قبل از جنگ است و عملکرد بسیار کمتری از سایر کشورهای صادرکننده نفت دارد.
بخشی از دلیل این پسرفت این است که به دلیل فقدان جایگزین، روسیه خود را به یک اقتصاد جنگی تبدیل کرده است و ظرفیت تولید و نیروی کار خود را به سمت تولید سلاح تغییر جهت داده است. عمدتاً به این دلیل که امریکا کنترل‌ها و تحریم‌های صادراتی را ایجاد کرده است که مانع از واردات الکترونیک، ماشین‌آلات و مواد مورد نیاز کرملین می‌شود. این امر منحصر به فرد با افزایش نرخ تورم و نرخ بهره معیار 16 درصد، اقتصاد داخلی را تضعیف کرده است. اما می دانیم که کرملین سرویس های اطلاعاتی خود را به یافتن راه هایی برای دور زدن این موانع به کار گرفته است.
اما در حالی که غرب سرعت روسیه را کاهش می دهد، باید فعالانه اوکراین را نیز بسازد. ضروری است که ایالات متحده و متحدانش همچنان به اوکراین منابع برای تقویت دفاع و حمایت از اقتصاد و مردم آن ارائه دهند. این عزم جمعی روشن می کند که تجاوز نادیده گرفته نخواهد شد و از هر زاویه ای پاسخ داده خواهد شد.


منبع: فایننشال تایمز

۴ دی ۱۴۰۲ ۱۱:۱۴
تعداد بازدید : ۲۰۶
کد خبر : ۶۸,۱۷۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید