به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

جسورانه ترین پیش بینی های بیت کوین برای سال 2024

پایگاه خبری فولاد ایران- بیت کوین در سال 2023 صعودی عظیم داشت و 152 درصد رشد کرد. تعدادی از مفسران صنعت ارزهای دیجیتال انتظار دارند این افزایش ادامه یابد.
به گزارش فولاد ایران، بیت کوین پس از رسیدن به رکورد در سال 2021، سال 2022 سختی را پشت سر گذاشت که با فروپاشی پروژه های مطرح، مسائل نقدینگی و ورشکستگی همراه شد.
در آن سال، FTX که زمانی یکی از بزرگترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال در جهان بود، اعلام ورشکستگی کرد. در سال 2023، سام بنکمن-فرید، مؤسس آن، در هر هفت مورد جنایی که توسط دادستان های فدرال در ایالات متحده علیه او مطرح شده بود، مجرم شناخته شد.
با بازگشت شور و اشتیاق به بازارهای ارزهای دیجیتال، مدیران این صنعت شروع یک روند صعودی جدید را پیش بینی می کنند که عمدتاً بر دو پایه مبتنی است: «هاوینگ» بیت‌کوین و تأیید بالقوه یک صندوق قابل معامله در مبادلات بیت‌کوین در ایالات متحده.
هاوینگ که هر چهار سال یکبار اتفاق می افتد، رویدادی است که با کد بیت کوین نوشته شده است. هاوینگ یعنی پاداش هایی که به اصطلاح ماینرها برای استخراج بیت کوین دریافت می کنند به نصف کاهش می یابد. این محدودیتی را در عرضه بیت کوین نگه می دارد که از این تعداد تنها 21 میلیون بیت کوین وجود خواهد داشت. در چرخه های قبلی قیمت، نصف شدن قبل از افزایش قیمت بیت کوین بود.
در همین حال، هیجان فزاینده ای وجود دارد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده پس از سال ها مخالفت، اولین ETF بیت کوین را تایید می کند. این بدان معناست که سرمایه‌گذاران می‌توانند محصولی را خریداری کنند که قیمت بیت‌کوین را ردیابی می‌کند، بدون اینکه نیازی به رفتن به صرافی و نگهداری مستقیم ارز دیجیتال داشته باشد. این صنعت امیدوار است که طیف وسیع تری از سرمایه گذاران و به ویژه سرمایه گذاران نهادی بزرگ را جذب کند.
با این همه، پیش‌بینی‌های کاملاً جسورانه‌ای در مورد قیمت بیت‌کوین وجود دارد که در اینجا منتخبی از برخی از آنها آورده شده است.
مارک موبیوس: 60000 دلار
در سال 2022، مارک موبیوس به درستی پیش‌بینی کرد که بیت‌کوین در زمانی که بالای 28000 دلار معامله می‌شد به 20000 دلار کاهش می‌یابد. با این حال، با افزایش بیت کوین، این امر محقق نشد. برای سال 2024، موبیوس گفت که بیت کوین می تواند تا پایان سال به 60000 دلار برسد. او گفت: «هیچ دلیلی برای این پیش‌بینی وجود ندارد، به جز اینکه ETF بیت‌کوین محتمل به نظر می‌رسد و «علاقه‌مندی» به این ارز دیجیتال را افزایش داده است.
بیت کاوی: 75000 دلار
یووی یانگ، اقتصاددان ارشد شرکت استخراج ارز دیجیتال بیت ماینینگ، معتقد است که بیت کوین می تواند تا سال 2024 به 75000 دلار برسد.
یانگ افزایش قیمت پیش‌بینی‌شده را به تایید ETF بیت‌کوین نسبت می‌دهد که منجر به سرمایه‌گذاری نهادی بالاتر در بیت‌کوین و همچنین نصف شدن بیت‌کوین در ماه می ۲۰۲۴ می‌شود که منجر به محدود شدن عرضه بیت‌کوین می‌شود.
سهم کوین: 80000 دلار
جیمز باترفیل، رئیس تحقیقات CoinShares، گفت که چشم انداز دارایی های دیجیتال برای "تغییر قابل توجهی" در سال 2024 تنظیم شده است که ناشی از تایید بالقوه ETF های بیت کوین در ایالات متحده است.
باترفیل افزود: "در همین حال، سناریوی کاهش نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در افزایش بیت‌کوین ایفا کند." او گفت: "به ویژه پتانسیل کاهش نرخ بهره، احتمالاً در شکل دادن به قیمت بیت کوین در آینده مهم هستند."
نکسو: 10000 دلار
آنتونی ترنچف، گاو نر مشهور بیت کوین و یکی از بنیانگذاران Nexo، یک صرافی ارزهای دیجیتال، معتقد است که بیت کوین می تواند در سال 2024 به 100000 دلار برسد. در سال 2022، پیش بینی او رسیدن بیت کوین به 100000 دلار بود، اما این اتفاق نیفتاد. در عوض، قیمت بیت کوین در آن سال سقوط کرد. او از هرگونه پیش بینی قیمت بیشتر خودداری کرد.
استاندارد چارتر: 100000 دلار
در ماه نوامبر، استاندارد چارترد در ماه آوریل پیش بینی 100000 دلاری خود برای بیت کوین را دو برابر کرد. این بانک گفت که این امر با تایید ETF های متعدد انجام می شود. این بانک گفت که هاوینگ همچنین برای بیت کوین حمایت خواهد کرد.
کارول الکساندر: 100000 دلار
در سال 2022، کارول الکساندر، استاد امور مالی دانشگاه ساسکس، عملکرد نسبتاً موفقی در تعیین قیمت آینده بیت کوین داشت. او پیش‌بینی کرد که بیت‌کوین در سال 2022 به 10000 دلار کاهش خواهد یافت. طبق داده‌های CoinDesk، در آن سال، بیت‌کوین تا حدود 15480 دلار کاهش یافت. برای سال 2023، الکساندر گفت که بیت کوین تا 50000 دلار افزایش می یابد. بیت کوین در اوایل دسامبر به بالاترین سطح سالانه تقریباً 44700 دلار رسید.
الکساندر گفت که در طول سه ماهه اول سال 2024، بیت کوین در محدوده 40000 تا 55000 دلار معامله خواهد شد، زیرا این امر به دلیل ایجاد نوسان توسط معامله گران حرفه ای است.
به گفته الکساندر، با تکرار سایر مفسران، مرحله بعدی به زمانی بستگی دارد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده اتهامات مربوط به Coinbase و Binance را که ممکن است قبل از تایید ETF بیت کوین مورد نیاز باشد، تسویه کند. الکساندر گفت که تسویه این هزینه ها در سه ماهه دوم یا سوم احتمالاً وجود دارد، پس از آن ETF ها تأیید می شوند و قیمت بیت کوین به 70000 دلار افزایش می یابد که بالاترین رکورد جدید است.
ماتریکس پورت: 125000 دلار
Matrixport، که خود را به عنوان یک شرکت خدمات مالی رمزنگاری حساب می‌کند، یادداشتی را در نوامبر منتشر کرد که پیش‌بینی می‌کرد بیت‌کوین تا آوریل ۲۰۲۴ به ۶۳۱۴۰ دلار و تا پایان سال آینده به ۱۲۵،۰۰۰ دلار برسد. او گفت: "بر اساس مدل تورم ما، انتظار می‌رود که محیط کلان همچنان یک باد قوی برای ارزهای دیجیتال باقی بماند." ماتریکسپورت در گزارش خود گفت: کاهش دیگری در تورم پیش بینی می شود که باعث می شود فدرال رزرو احتمالاً کاهش نرخ بهره را آغاز کند.
همراه با جریان های متقابل ژئوپلیتیک، این دوز سالم حمایت پولی باید بیت کوین را در سال 2024 به بالاترین حد خود برساند.
بسیاری از مفسران کاهش سیاست های پولی را حمایتی برای بیت کوین می دانند که به عنوان دارایی پرخطر تلقی می شود. در همین حال، برخی بیت کوین را نوعی دارایی «پناهگاه امن» برای سرمایه گذاری پول در زمان‌های درگیری‌های ژئوپلیتیکی می‌دانند، اگرچه بسیاری با این نظریه مخالفند.
کوین فایند: حداکثر 500000 دلار
CoinFund سرمایه گذاری خطرپذیر یکی از بالاترین قیمت ها را برای بیت کوین در سال 2024 دارد.
ست گینز، شریک مدیریت CoinFund، گفت: «بیت کوین یک همبستگی معکوس قوی با دلار و بازده واقعی دارد و هر دو اکنون در حال کاهش هستند. ما همچنین انتظار داریم که جریان‌های ورودی پس از راه‌اندازی ETF نقطه BTC، و همچنین افزایش هیجان در مورد تایید احتمالی ETFدر اواخر سال 2024، کاملاً معنادار باشد.
گینز گفت که بیت‌کوین می‌تواند «در چرخه بعدی» به ۱ میلیون دلار در هر سکه برسد، اما گفت که «انتظار منطقی‌تر» برای سال ۲۰۲۴ قیمت بیت‌کوین را بین ۲۵۰،۰۰۰ تا ۵۰۰،۰۰۰ دلار خواهد داشت.


منبع: CNBC

۱۲ دی ۱۴۰۲ ۱۳:۵۲
تعداد بازدید : ۳۱۸
کد خبر : ۶۸,۲۷۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید