به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بیت کوین از ماه سپتامبر تا کنون 67 درصد افزایش ارزش داشته

پایگاه خبری فولاد ایران- حتی با سرکوب قانونی مبادلات ارزهای دیجیتال در سال گذشته، قیمت بیت کوین در بیشتر ماه های سال 2023 به طور پیوسته افزایش یافت و اکنون در حدود 43610 دلار است که تقریباً 18000 دلار از سپتامبر افزایش ارزش داشته است.

بیت کوین در نوامبر 2021 به اوج ارزش خود یعنی در حدود 68000 دلار رسید. اما تا نوامبر 2022، بیش از 75 درصد از این ارزش را در پی فروپاشی  FTX، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در آن زمان، از دست داد و اکنون، دوباره برگشته است. سایر ارزهای رمزپایه محبوب نیز مسیر مشابهی را دنبال کرده اند اما حالا چرا ؟

سرمایه گذاران قبل از تصویب اولین صندوق قابل معامله در مبادلات ( ای تی اف)  بیت کوین امریکا که اواخر ژانویه انتظار می رود رخ دهد، ارزهای دیجیتال را خریداری کرده اند. انتظار می‌رود که تعداد زیادی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری در انتظار، ای تی اف ها را ارائه دهند که مهم‌ترین آنها  بلک راک، بزرگترین شرکت مدیریت دارایی در جهان است. ای تی اف یک صندوق سرمایه گذاری است که قیمت یک دارایی یا شاخص اساسی، در این مورد، بیت کوین را ردیابی می کند.

به گزارش فولاد ایران، مزیت بیت کوین یا ای تی اف کریپتو این است که راهی را برای سرمایه گذاران ارائه می دهد تا از حرکت قیمت بیت کوین بدون داشتن مالکیت مستقیم این ارز دیجیتال بهره مند شوند.  در صورت تایید، انتظار می‌رود ای تی اف ارزهای دیجیتال در صرافی‌های سنتی تحت نظارت مانند بورس نیویورک یا نزدک معامله شوند. این امر بازار ارزهای دیجیتال را به روی طیف وسیع تری از خریدارانی که قبلاً از مبادلات ارزهای دیجیتال استفاده نمی کردند باز می کند.

همچنین فدرال رزرو امریکا سیگنال داده که چرخه افزایش نرخ بهره پایان یافته و این امر نشانه ای دلگرم کننده برای اقتصاد و ادامه روند کاهش تورم است. از طرفی این اخبار دارایی های پرخطرتر مانند ارزهای دیجیتال را برای سرمایه گذاران جذاب تر کرده است.

با همه این اوصاف تحلیل گران معتقدند این ارز دیجیتال به طور گسترده ای به عنوان یک دارایی سفته بازانه در نظر گرفته می شود که ارزش خود را از یک نهاد اساسی استخراج نمی کند. همچنین بسیار پر نوسان می باشد، گاهی اوقات با نوسانات قیمت 5٪ تا 10٪ در یک روز. از این رو هیچ تضمینی وجود ندارد که ارزش فعلی خود را حفظ کند.

به این ترتیب، برنامه ریزان مالی معمولاً توصیه می کنند بیش از آنچه که مایل به از دست دادن هستید، سرمایه گذاری نکنید.  بیت‌کوین بهترین کلاس دارایی را در 10 سال گذشته داشته اما داشتن این عملکرد با مقدار زیادی ریسک همراه است.

منبع: CNBC

ترجمه: مونا تابان شمال

۱۶ دی ۱۴۰۲ ۱۳:۲۱
تعداد بازدید : ۲۰۵
کد خبر : ۶۸,۳۱۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید