به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

خطرات پیش روی مشاغل آمریکایی در سال 2024

پایگاه خبری فولاد ایران- کسب‌وکارهای آمریکا سال را با خوش‌بینی محتاطانه آغاز می‌کنند. در سال 2023، اقتصاد ایالات متحده از رکود اجتناب کرد و بازار کار همچنان قوی باقی ماند زیرا تورم به طور پیوسته در طول سال کاهش یافت. آمریکایی ها به خرج کردن ادامه دادند و ارائه دهندگان خدمات، خرده فروشان و تولیدکنندگان را سرپا نگه داشتند.
اما انعطاف پذیری قابل توجه اقتصاد در سال گذشته که اقتصاددانان و سرمایه گذاران را گیج کرده بود، می تواند ادامه یابد. اکنون این احتمال وجود دارد که تورم بتواند بدون افزایش شدید بیکاری به سمت هدف 2 درصدی فدرال رزرو پیش برود، یک شاهکار نادر که به عنوان "فرود نرم" شناخته می شود. فدرال رزرو نیز کاهش نرخ بهره را در سال جاری آغاز خواهد کرد.
اما، در حالی که کسب ‌و کارها دلایل زیادی برای خوش‌بین بودن دارند، چشم انداز چندان روشن نیست. هفته گذشته، نظرسنجی‌های فدراسیون ملی کسب‌وکارهای مستقل (NFIB) و هیئت کنفرانس، بزرگترین خطراتی را که کسب‌وکارها در حال حاضر نگران آن هستند، تشریح کرد.
به گزارش فولاد ایران، هیئت کنفرانس روز چهارشنبه نظرسنجی از بیش از 1200 مدیر اجرایی را منتشر کرد و رکود را به عنوان نگرانی اصلی آنها ذکر کرد. این نشان داد که 37 درصد از مدیران اجرایی ایالات متحده برای رکود اقتصادی در سال آینده آماده هستند.
اقتصاد مطمئناً با برخی بادهای مخالف مواجه است: آمریکایی‌ها در حالی که همچنان به کاهش پس‌اندازهای همه‌گیر خود ادامه می‌دهند در حالی که بانک‌ها استانداردهای وام دهی خود را سخت‌تر می‌کنند، بدهی‌های زیادی جمع می‌کنند.
برخی از اقتصاددانان و سرمایه گذاران هنوز فکر می کنند که رکود در سال جاری در راه است.
بر اساس نظرسنجی هیئت کنفرانس، دومین نگرانی بزرگ در بین مدیران تجاری، تورم بود. از زمان انفجار نزدیک به سه سال پیش، تورم به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، اما بالاتر از هدف رسمی 2 درصدی فدرال رزرو - و بالاتر از هر چیزی که آمریکایی ها قبل از همه گیری به آن عادت داشتند، باقی مانده است.
این نظرسنجی همچنین نشان داد که شرکت‌ها همچنان با هزینه‌های نیروی کار بالاتر و مسائل مربوط به یافتن نیروی کار دست و پنجه نرم می‌کنند.
یکی دیگر از ریسک های تجاری در سال 2024 نرخ بهره است. اگرچه انتظار می‌رود فدرال رزرو در سال جاری کاهش نرخ بهره را آغاز کند، اما نرخ‌ها به صفر نزدیک نمی‌شوند.
آخرین پیش بینی های اقتصادی مقامات فدرال رزرو که در ماه گذشته منتشر شد نشان می دهد که آنها انتظار دارند نرخ بهره در بلندمدت کمی به زیر 3 درصد برسد. در حالی که این میزان از محدوده فعلی 5.25-5.5 درصد، بالاترین سطح در 23 سال گذشته است، بسیار بالاتر از نرخ های نزدیک به صفر در روزهای اولیه همه گیری است.
این برای شرکت هایی که به تامین مالی مجدد نیاز دارند می‌تواند به مشکل تبدیل شود، چراکه مجبورند با نرخ‌های بسیار بالاتری سرمایه‌گذاری مجدد کنند، این خطر نکول را افزایش می‌دهد.


منبع: CNN

۲۶ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۳۶
تعداد بازدید : ۱۹۹
کد خبر : ۶۸,۴۲۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید