به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چین، روسیه را به بزرگترین تامین کننده نفت خود در سال 2023 تبدیل می کند

پایگاه خبری فولاد ایران- در حالی که بزرگترین واردکننده نفت خام جهان برای خرید مقادیر زیادی نفت با تخفیف برای کارخانه های فرآوری خود، تحریم های غرب را به چالش کشید، روسیه از عربستان سعودی پیشی گرفت و به بزرگترین تامین کننده نفت خام چین در سال 2023 تبدیل شد.
آمار گمرک چین نشان داد که روسیه در سال گذشته رکورد 107.02 میلیون تن نفت خام را به چین ارسال کرده است که معادل 2.14 میلیون بشکه در روز و بسیار بیشتر از سایر صادرکنندگان بزرگ نفت مانند عربستان سعودی و عراق است.
به گزارش فولاد ایران، واردات از عربستان سعودی، که پیش از این بزرگ‌ترین تامین‌کننده چین بود، با کاهش 1.8 درصدی به 85.96 میلیون تن رسید، زیرا این غول نفتی خاورمیانه سهم بازار خود را به دلیل کاهش قیمت نفت خام روسیه از دست داد.
نفت خام روسیه که پس از تحریم‌های غرب به دلیل تهاجم کرملین به اوکراین در سال 2022 توسط بسیاری از خریداران بین‌المللی کنار گذاشته شد، در بیشتر سال گذشته و در بحبوحه سقف قیمتی تحمیل شده توسط غرب، با تخفیف‌های قابل توجهی نسبت به معیارهای بین‌المللی معامله شد.
تسریع تقاضا از سوی پالایشگاه های چینی و هندی برای خرید نفت با تخفیف، قیمت نفت خام روسیه را تا سال 2023 افزایش داد و از سقف قیمتی 60 دلاری گروه هفت، عبور کرد.
همچنین به رغم تنش های ژئوپلیتیکی بین پکن و واشنگتن، صادرات نفت خام امریکا به چین در سال گذشته 81.1 درصد افزایش یافت.
واردات کلی نفت خام چین برای سال 2023 به رکورد 563.99 میلیون تن معادل 11.28 میلیون بشکه در روز رسید.


منبع: CNBC

۲ بهمن ۱۴۰۲ ۱۲:۱۵
تعداد بازدید : ۲۰۲
کد خبر : ۶۸,۴۹۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید