به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

دوران طولانی سیستم دو حزبی سیاست در ایالات متحده

پایگاه خبری فولاد ایران- در طول تاریخ ایالات متحده، حتی محبوب‌ ترین نامزدهای ریاست‌جمهوری شخص ثالث به جز ایجاد چند تیتر و حذف آرا از یک حزب بزرگ به نفع دیگری، دستاورد چندانی نداشتند. با این حال، هر چهار سال یک بار مردم از سراسر امریکا طیف سیاسی خود را به عنوان نامزدهای حزب سوم/مستقل معرفی می کنند و تعداد قابل توجهی از آمریکایی ها به آنها رای می دهند.
به گزارش فولاد ایران، قدمت سیستم دو حزبی در ایالات متحده به اندازه خود این کشور است. برای بیش از 200 سال، هر رئیس جمهور آمریکا در زمان انتخابش به یکی از دو گروه سیاسی بزرگ در این کشور تعلق داشته است: فدرال ها یا جمهوری خواهان.
در این سیستم کاملاً دو حزبی، کاندیداهای مستقل/حزب ثالث اغلب به‌عنوان انتخاب های جدید در نظر گرفته می‌شوند. آنها به پوشش انتخابات رنگ می‌بخشند، مردم را با طرح‌ها و پیشنهادات رادیکال خود سرگرم می‌کنند و خوراک مونولوگ‌های آخر شب و طرح‌های برنامه های زنده رسانه ای هستند.
سیاست دو حزبی، بخش اساسی از سیستم سیاسی آمریکاست. نامزد یا حزبی که بیشترین آرا را کسب کند (خواه اکثریت باشد یا نباشد) برنده انتخابات است.
به طور کلی، این قانون در ایالات متحده در طول تاریخ جاری بوده و هیچ نشانه ای از شکست نشان نمی دهد. بنابراین، تا زمانی که رویدادی فاجعه آمیز رخ ندهد که صف بندی سیاسی فعلی آمریکا را متزلزل کند، تنها امیدی که سیاستمداران و رای دهندگان برای شکستن سیستم دو حزبی دارند، تغییر شیوه انتخابات آمریکاست.
در سیستم کنونی آمریکا، اگر یک حزب فرضی قانون اساسی سازماندهی شود و 20 درصد از آرا را در هر رقابت مجلس نمایندگان در سراسر کشور به دست آورد، این احتمال وجود دارد که در هر انتخابات شکست بخورند، نماینده ای در کنگره نداشته باشند و مجبور به زیر سوال رفتن شوند.
اصلاح سیستم های رای گیری کار ساده ای نیست. اول و مهمتر از همه، افرادی که در حال حاضر بر سر کار هستند، افرادی هستند که از سیستم فعلی منتفع شده اند. دوم، تعداد کمی از مردم به سیستم‌های رای‌گیری توجه می‌کنند، و زمانی که توجه می‌کنند، معمولاً بر مواردی تمرکز می‌کنند که نامزد یا حزب مورد نظر آنها برنده نشده است.
به طور خلاصه، برای افرادی که ممکن است در مورد مسابقه مجدد بایدن و ترامپ هیجان زده نباشند و عموماً از انتخاب دوتایی دموکرات ها یا جمهوری خواهان سرخورده شده اند، این امید وجود دارد که احزاب بیشتری در ایالات متحده قابل دوام باشند. اما تحقق این امر از طریق حمایت از نامزدهای حزب ثالث در سیستم موجود، امکان پذیر نیست که عموماً نماینده دو حزب مستقر هستند.


منبع: Aljazeera

۸ بهمن ۱۴۰۲ ۱۲:۰۷
تعداد بازدید : ۱۹۴
کد خبر : ۶۸,۵۶۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید