به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

غرامت 9.7 میلیارد دلاری در انتظار شرکت های معدنی برزیل

غرامت 9.7 میلیارد دلاری در انتظار شرکت های معدنی برزیل

 

پایگاه خبری فولاد ایران- بنا بر گزارش روترز، یک قاضی برزیلی شرکت های معدنی واله، بی اچ پی و شرکت سرمایه گذاری مشترک آنها، سامارکو را به پرداخت 9.67 میلیارد دلار جبران خسارت ناشی از شکست سد باطله در سال 2015 محکوم کرد.
به گزارش فولاد ایران، انفجار سد سامارکو فوندائو در نوامبر 2015 رخ داد و 39.2 میلیون متر مکعب زباله باطله را در حوزه ریو دوسه رها کرد. این بدترین فاجعه زیست محیطی برزیل بود که منجر به کشته شدن 19 نفر شد.
در سال 2015، سال فاجعه، سامارکو 25 میلیون تن سنگ آهن تولید کرد. این شرکت سرمایه گذاری مشترک واله و بی اچ پی در نهایت به مدت پنج سال تعطیل شد. در آن زمان این شرکت ها بر پرداخت خسارت و تلاش‌ برای پاکسازی منطقه تمرکز کردند. این شرکت‌ها همچنین با چندین پرونده قضایی و بازرسی‌های محلی مواجه شدند تا اینکه آماده بازگشایی ایمن مجتمع ماریانا در دسامبر 2020 شدند. دادستان های برزیل در آن سال گفتند که بنیاد رنووا که توسط معدنچیان برای جبران خسارات ایجاد شده بود به هیچ یک از وعده های خود عمل نکرده است. سامارکو در سال 2020 اعلام کرد که سیستم امنیتی جدیدی را راه اندازی کرده که شامل یک مرکز نظارت و بازرسی است.


منبع: mining.com
ترجمه: مونا تابان

۸ بهمن ۱۴۰۲ ۱۲:۳۰
تعداد بازدید : ۱۹۹
کد خبر : ۶۸,۵۷۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید