به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

داده های اقتصادی قوی امریکا و تقویت احساسات صعودی در بازارهای نفت

پایگاه خبری فولاد ایران- عملکرد قوی تر از حد انتظار اقتصاد ایالات متحده قیمت نفت را به بالاترین سطح خود در سال جاری رسانده است. بسیاری از تحلیلگران انتظار رشد 3.3 درصدی تولید ناخالص داخلی در سه ماهه چهارم را هم نداشتند. حملات مستمر حوثی‌ها در دریای سرخ و افزایش نرخ‌های حمل‌ و نقل، انگیزه‌ای را به هدف صعودی افزوده است. با عبور برنت از آستانه 80 دلار در هر بشکه و رسیدن به 82 دلار در هر بشکه، قیمت ها یک مانع روانی مهم را برطرف کردند.
به گزارش فولاد ایران، هزینه حمل و نقل تانکرها نیز به بالاترین حد 4 ساله رسیده است. نرخ کرایه کشتی‌های نفتکش به اروپا به بالاترین سطح خود از آوریل 2020 رسیده و تغییر مسیر نفتکش های خلیج فارس به بریتانیا از طریق دماغه امید 8.25 میلیون هزینه دارد که 60 درصد نسبت به مسیر معمولی کانال سوئز افزایش یافته است.
انتظار می رود تقاضای نفت پالایشگاه های چینی به بالاترین حد خود برسد. احتمال دارد تقاضای سوخت جت چین در جشن‌های سال نو قمری از سطح پیش از همه‌گیری فراتر برود و به 860000 بشکه در روز برسد، زیرا انتظار می‌رود مسافران چینی 80 میلیون پرواز داخلی در این مدت انجام دهند.


منبع: Oilprice

۹ بهمن ۱۴۰۲ ۱۲:۳۳
تعداد بازدید : ۲۱۵
کد خبر : ۶۸,۵۹۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید