به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ضعف اروپا در استفاده از قدرت اقتصادی خود

پایگاه خبری فولاد ایران- امنیت در قدرت است. قدرت جلوگیری از آسیب رساندن دیگران به شما، قدرت گسترش انتخاب های در دسترس و قدرت برای محافظت از منافع حیاتی خود در برابر دیگران. با این حال، قدرت واژه‌ای است که تلاش می‌کند خود را در بحث‌های مکرر اروپا درباره امنیت اقتصادی مطرح کند.
به گزارش فولاد ایران، هفته گذشته کمیسیون اروپا آخرین بسته تدابیر امنیتی اقتصادی خود را منتشر کرد. این بسته شامل بررسی بهتر سرمایه گذاری های ورودی و خروجی، کنترل صادرات حساس و افزایش بودجه تحقیقاتی برای فناوری با استفاده دوگانه است. اتحادیه اروپا در مجموع باید قادر به انجام این کارها باشد، درحالی که اولویت‌های سیاسی آن به عنوان یک موازنه در سیاست قدرت‌های بزرگ جهانی باقی بماند.
یک سیاست امنیتی اقتصادی در اروپا، هر چند خوش‌آمد باشد، مایل‌ها از آنچه لازم است فاصله دارد. اتحادیه اروپا عمدتاً از کشورهای عضو می خواهد که کارهای بیشتری انجام دهند و در مورد سیاست های بیشتر مشورت کنند. اما حتی دستیابی به ابزارهای بیشتر - که مسلماً نمی تواند به زودی اتفاق بیفتد - به یک سیاست توافق شده در مورد اینکه چه کاری باید انجام شود و اهداف ژئواکونومیک خاص نیاز دارد.
بیشتر کشورهای اتحادیه اروپا ترجیح داده‌اند نظم جهانی را نظمی که رفتارها را به صورت صلح‌آمیز تنظیم می‌کند، ببینند. دلیل تاریخی آن چگونگی غلبه کشورهای اروپایی بر میراث جنگ خود است. دلیل ساختاری آن هم این است که بیشتر آنها کوچک هستند.
هیچ تردیدی در مورد استفاده از قدرت اقتصادی در برابر قربانیان بحران بدهی منطقه یورو یا تغییرات مهندسی دولت در یونان و ایتالیا وجود نداشت. گزارش‌هایی مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا راه‌هایی را برای خرابکاری در اقتصاد مجارستان برای مقابله با سرکشی ویکتور اوربان در مورد حمایت از اوکراین ارائه کرده است، نمونه‌ای تازه است. اما اینها نمونه هایی هستند که قاعده را تأیید می کنند.
شناسایی اهداف غیر دوستانه دیگران شرط لازم برای مقاومت در برابر آنهاست، اما این هم کافی نیست. تحریم ها را در نظر بگیرید. حمله روسیه به اوکراین در سال 2022 آنقدر فاحش بود که قدرت و اتحاد بی‌سابقه‌ای را در سیاست تحریم‌ها به ارمغان آورد، برخلاف تحریم‌های ناکارآمد اعمال شده پس از اولین حمله روسیه به اوکراین در سال 2014. اما برخلاف ایالات متحده، اتحادیه اروپا تمایل چندانی به اعمال فراسرزمینی ندارد. اینکه تحریم های خود را اعمال کند و تمام توان اقتصادی خود را علیه شرکت های تحریم کننده در کشورهای ثالث آزاد کند.
اتحادیه اروپا تا حدودی در مذاکرات تجاری پیشرفت داشته است، اما توافقنامه آن در آمریکای جنوبی هنوز تصویب نشده است و معاملات بزرگ با هند و اندونزی گیر کرده است.
اینها با توجه به تاریخ اروپا کلمات ناراحت کننده ای هستند، اما با این وجود ضروری هستند. اگر یک سیاست امنیتی اقتصادی در اروپا بدون فراموش کردن آرمان های چندجانبه انجام شود، برای جهان نیز خوب خواهد بود.


منبع: فایننشال تایمز

۱۰ بهمن ۱۴۰۲ ۱۰:۱۳
تعداد بازدید : ۲۰۸
کد خبر : ۶۸,۶۰۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید