به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بودجه موقت 2024 هند نشانه یک اقتصاد در حال تغییر

پایگاه خبری فولاد ایران- دور شدن از کشاورزی به سمت تولید و افزایش تقاضا برای برنامه غذا برای کار، تغییراتی را در اقتصاد هند نشان می دهد.
نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی هند در هفته گذشته، از بودجه موقت دولت رونمایی کرد. بر این اساس، یارانه مواد غذایی را 3.3 درصد از 2.05 تریلیون روپیه (24.6 میلیارد دلار) در سال مالی جاری به 2.12 تریلیون روپیه (25.5 میلیارد دلار) در سال 2025 کاهش داد. یارانه کود نیز کاهش یافت در حالی که مخارج سرمایه ای در 1.3 تریلیون روپیه (15.6 میلیارد دلار) حفظ شد.
سومان بانرجی، مدیر ارشد سرمایه گذاری در Hedonova، یک صندوق تامینی جهانی، گفت: "کاهش یارانه همچنین نشان دهنده حرکت هند از کشاورزی به سمت تولید است".
به گزارش فولاد ایران، وزیر دارایی همچنین از طرح های متعددی با هدف تقویت اقتصاد روستایی مانند ساخت مسکن روستایی، غذای رایگان برای فقرا و تقویت آبزی پروری خبر داد.
وزیر دارایی همچنین از چندین ابتکار برای تقویت مهارت‌سازی و کارآفرینی زنان، از جمله گسترش طرحی برای آموزش زنان روستایی در زمینه مهارت‌هایی مانند لامپ‌سازی و لوله‌کشی خبر داد.
مشارکت زنان در نیروی کار روستایی در حال رشد بوده است، اگرچه این مشارکت عمدتاً در کشاورزی است. این اغلب با دستمزد پایین و کار فصلی مشخص می شود. کسب چنین مهارت هایی می تواند به انتقال زنان به مشاغل تولیدی کمک کند.
هند مشارکت پایین زنان در نیروی کار داشته است و تنها 37 درصد از زنان در سال 2023 به طور رسمی اشتغال داشتند. وزیر دارایی گفت که ثبت نام زنان در دهه اخیر در آموزش عالی و همچنین دوره های علمی، فناوری، مهندسی و ریاضی، به شدت افزایش یافته است..
وزیر دارایی از طرح انرژی خورشیدی روی پشت بام خانوار خبر داد که به 10 میلیون خانوار اجازه می دهد تا 300 واحد انرژی رایگان در ماه درخواست کنند. این خانوارها همچنین می توانند انرژی مازاد تولیدی خود را به فروش برسانند. او همچنین از گسترش زیرساخت شارژ وسایل نقلیه الکتریکی و بودجه شکاف دوام برای پروژه های انرژی بادی خبر داد.
هند هدف خود را برای رسیدن به انتشار صفر تا سال 2070 اعلام کرده است و این طرح ها نقشه راه را برای رسیدن به آن تعیین می کنند. هزینه های دقیق قبل از انتخابات ممکن است نشان دهنده اعتماد دولت باشد.
نخست وزیر مودی گفت که بودجه به یک "نقطه شیرین" رسیده که در عین حفظ انضباط مالی، هزینه های سرمایه ای را به همراه داشته است.


منبع: الجزیره

۱۷ بهمن ۱۴۰۲ ۰۹:۵۸
تعداد بازدید : ۲۲۹
کد خبر : ۶۸,۶۸۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید