به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

خودروسازان چینی در پی فرصت در آسیای مرکزی

پایگاه خبری فولاد ایران- شوکت میرضیایف، رئیس جمهور ازبکستان، پس از پایان بخش سیاسی سفر کاری اخیر خود به چین، با عبور از شهر جنوبی شنزن، راه طولانی را از پکن به خانه طی کرد. او به آنجا سفر کرد تا از مقر خودروساز برجسته چینی BYD بازدید کند که به تازگی از تسلای ایلان ماسک به عنوان پرفروش‌ترین خودروهای الکتریکی در جهان پیشی گرفته است.
و سپس، همراه با وانگ چوانفو، مدیر اجرایی BYD، بر مراسم راه‌اندازی از راه دور کارخانه مونتاژ خودروهای هیبریدی و الکتریکی که قرار است در منطقه جیزاخ ازبکستان ساخته شود، نظارت کرد. پس از تکمیل، این کارخانه 50000 دستگاه در سال تولید خواهد کرد.
تا آنجا که به میرضیایف مربوط می شود، این تازه شروع کار است. او گفت که طیف مدل هایی که برای تولید در کارخانه منطقه جیزاخ در نظر گرفته شده است باید "در آینده نزدیک" گسترش یابد تا تقاضای بازار را برآورده کند و ظرفیت تولید سالانه باید به 300,000 دستگاه افزایش یابد.
 BYD و شرکت خودروسازی UzAuto تحت کنترل دولت ازبکستان در آگوست 2022 یک توافق اولیه را برای توسعه کارخانه به عنوان یک سرمایه گذاری مشترک امضا کردند که بعداً کارخانه BYD Uzbekistan Factory نام گرفت. برنامه فعلاً این است که کارخانه مدل های هیبریدی BYD Song Plus DM-i و BYD Chaser 05 را تولید کند. مدل اخیر با نام BYD Chazor در ازبکستان به بازار عرضه می شود.
این در حالی است که سرمایه گذاری مشترک بین Yutong چین و شرکت قزاقستان QazTehna در سپتامبر 2021 شروع به تولید اتوبوس هایی در ابعاد مختلف از جمله مدل های برقی در یک کارخانه تولیدی در شهر ساران در نزدیکی کاراگاندا کرد. گفته شد ظرفیت تولید در زمان راه اندازی حدود 1200 اتوبوس در سال بود.
به گزارش فولاد ایران، با توجه به اینکه شهرهای سراسر آسیای مرکزی تلاش می کنند سیستم حمل و نقل شهری خود را سبز کنند، یوتونگ در موقعیت برتر برای سود قرار دارد. وزارت محیط زیست ازبکستان در اوایل این ماه اعلام کرد که سمرقند در حال خرید 100 اتوبوس برقی از یوتونگ به عنوان بخشی از ارتقای عمده سیستم حمل و نقل عمومی شهر است.
اما نشانه هایی وجود دارد که این پنجره ممکن است بسته شود. زمانی که روسیه تهاجم خود به اوکراین را آغاز کرد، قوانینی را که به موجب آن مصرف کنندگان و بازرگانان می توانستند خودروهای خریداری شده از خارج را وارد و سپس ثبت نام کنند، کاهش داد. با توجه به اینکه قوانین کاهش یافته در هفته های آینده منقضی می شود، مدل صادرات مجدد قرقیزستان ممکن است تحت تأثیر نامطلوب قرار گیرد.


منبع: Oilprice

۱۷ بهمن ۱۴۰۲ ۰۹:۵۹
تعداد بازدید : ۲۲۱
کد خبر : ۶۸,۶۸۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید