به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چین در آستانه تولید تراشه های نسل بعد علیرغم محدودیت های ایالات متحده

پایگاه خبری فولاد ایران- علیرغم تلاش های ایالات متحده برای محدود کردن توسعه فناوری های پیشرفته، قهرمانان تراشه ملی چین انتظار دارند تا اوایل سال جاری میلادی نسل بعدی پردازنده های گوشی های هوشمند را بسازند. به گفته دو نفر از آشنایان با این اقدام، بزرگترین سازنده تراشه کشور SMIC خطوط تولید نیمه هادی جدیدی را در شانگهای ایجاد کرده است تا تراشه های طراحی شده توسط غول فناوری هوآوی را تولید کند. این طرح از اهداف پکن برای خودکفایی تراشه پشتیبانی می‌کند.
به گزارش فولاد ایران، این در حالی است که دولت جو بایدن با اشاره به نگرانی‌های امنیت ملی، محدودیت‌های صادراتی تجهیزات پیشرفته ساخت تراشه را در ماه اکتبر تشدید کرد. ایالات متحده همچنین با هلند و ژاپن همکاری کرده است تا دسترسی چین به جدیدترین ابزارهای تراشه مانند ماشین‌های سازنده هلندی ASML را مسدود کند. ظاهرا SMIC در نظر دارد از ذخیره موجود تجهیزات ساخت ایالات متحده و هلند برای تولید تراشه های 5 نانومتری کوچک تر استفاده کند.
در همین حال، SMIC ظرفیت تولید 7 نانومتری فعلی خود را افزایش داده است تا تراشه‌های Kirin و پردازنده‌های گرافیکی هوش مصنوعی بیشتری تولید کند. تراشه 7 نانومتری Ascend 910b هوآوی از نظر تحلیلگران و کارشناسان صنعت یکی از امیدوارکننده ترین جایگزین ها برای پردازنده های هوش مصنوعی پیشرو در بازار انویدیا است. با این حال، حرکت برای ایجاد تراشه‌های پیشرفته‌تر هزینه‌های بیشتری را به همراه داشته است. SMIC مجبور است 40 تا 50 درصد بیشتر از TSMC تایوان در همان گره‌ها برای محصولات تولیدی 5 نانومتری و 7 نانومتری خود هزینه کند.
با این حال، سرنوشت صنعت تراشه چین و توسعه فناوری آن در سال های آینده به این خطوط تولید توسط SMIC بستگی دارد.


منبع: فایننشال تایمز

۱۸ بهمن ۱۴۰۲ ۱۱:۰۵
تعداد بازدید : ۳۸۷
کد خبر : ۶۸,۷۰۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید