به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

آقای شی، تنها تغییر به چین کمک می کند تا طوفان را پشت سر بگذارد

پایگاه خبری فولاد ایران- رئیس جمهور محترم شی جین پینگ،
از زمانی که آخرین نامه هایم را در سال های 2021 و 2022 برای شما نوشتم چند سالی می گذرد. ناگفته نماند که در آن زمان به خوبی می دانستم که پاسخی دریافت نخواهم کرد. درست مانند جناب عالی، من سال گذشته 70 ساله شدم و از آنجایی که چند فکر به ذهنم رسید که می خواستم با شما در میان بگذارم، نمی توانم احساسات صریح خود را به عنوان همزیست معاصر شما در توکیو بیان نکنم. میدونم سرت شلوغه ولی امیدوارم این نامه رو تا آخر بخونی.
سه سال پیش، شما اعتماد به نفس داشتید و به نظر می رسید که اقتصاد چین به آرامی در حال حرکت است. اما امروز، سخنان و اعمال باشکوه شما رنگ باخته است و به نظر می رسد که بخشی از این اعتماد به نفس را از دست داده اید. من به عنوان یک هم سن و سال شما کمی نگران هستم. از آنجایی که خود من شروع به احساس انحطاط تدریجی از نظر جسمی و روحی کرده‌ام، مایلم شاهد موفقیت جناب عالی در رهبری یکی از بزرگترین قدرت‌های جهان، جمهوری خلق چین باشم.
ابتدا، من می خواهم در مورد وخامت اقتصاد چین بحث کنم.
آیا اصطلاح "رکود ترازنامه" را می شناسید؟ این یک رکود کاهش تورم ناشی از یک چرخه باطل اقتصاد کلان است که در آن بسیاری از شرکت‌های خصوصی سعی می‌کنند ترازنامه‌های رو به وخامت خود را در نتیجه فروپاشی اقتصاد حبابی با مشکلات وام‌های بد بزرگ ترمیم کنند و بنابراین، به دلیل مغالطه جعلی، وام گیرنده ای وجود ندارد، حتی اگر نرخ بهره کاهش یابد. آیا این آشنا به نظر می رسد؟ این نظریه یک اقتصاددان تایوانی-آمریکایی است که از دهه 1990 کاملاً در ژاپن اعمال شده است - و ممکن است در چین امروزی نیز صدق کند.
اگر چین وارد یک رکود ترازنامه شود، این امر به شدت به اقتصاد این کشور در کنار دام درآمد متوسطی که در حال حاضر در راه است، آسیب خواهد رساند. تنها راه برای جلوگیری از بحران، گسترش تقاضای داخلی، مقررات زدایی و آزادسازی سیستم های اقتصادی، اصلاح شرکت های دولتی و نوآوری در فناوری است. هیچ کس نمی تواند این کار را بهتر از شما انجام دهد، رئیس جمهور شی. لطفا یک تغییر لیبرالی در سیاست چین در نظر بگیرید تا اقتصاد این کشور اشتباهات ژاپن را تکرار نکند.
به هر حال، آیا سخنان اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در مورد ناتو را شنیده اید؟ بله، ترامپ گفت که به رئیس‌جمهور یک کشور «بزرگ» گفته است که اگر صورت‌حساب‌هایش را نپردازد، از آن کشور در برابر تهاجم روسیه محافظت نمی‌کند و حتی «روسیه را تشویق می‌کند تا هر کاری که می‌خواهند انجام دهد». تصور اینکه کشورهای ناتو به شدت با این دیدگاه مخالف هستند سخت نیست، اما جناب عالی نظر شما چیست؟
اگر ترامپ دوباره انتخاب شود، آیا فکر می‌کنید با متحدان آمریکا مانند ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و فیلیپین نیز همین کار را خواهد کرد؟ یا فکر می کنید که ترامپ مانند دفعه قبل اقدامات سختی را علیه کشور شما انجام خواهد داد؟ عالیجناب، اگر فکر می کنید انتخاب مجدد ترامپ بر انتخاب رئیس جمهور جو بایدن ارجحیت دارد، زیرا یک دولت دوم ترامپ ویرانی بیشتر در ایالات متحده ایجاد می کند و دیپلماسی آمریکا قطب نمایش را از دست می دهد، اشتباه بزرگی است.
موضوع دیگری که می‌خواهم از شما بپرسم، مصاحبه اخیر مجری تلویزیون آمریکایی تاکر کارلسون با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه است. آیا تا به حال موضوع مصاحبه را دیده اید؟ کارلسون که سال گذشته از فاکس نیوز اخراج شد، این کلیپ را در فضای مجازی منتشر کرد. می دانم که این قسمت ثابت می کند که روزنامه نگاری آمریکایی به شدت فاسد شده است، اما، با این وجود، آیا فکر نمی کنید که جنگ شناختی پوتین علیه ایالات متحده امری اساسی است؟
من نمی دانم که آیا شما یک شخصیت تأثیرگذار آمریکایی مانند کارلسون در کنار خود دارید؟ دیگر نمی توانید روی هنری کیسینجر، بزرگترین خیرخواه چین که اخیرا درگذشت، حساب کنید. اما آیا روشنفکران یا مفسران آمریکایی دیگری وجود دارند که ذاتاً در خدمت منافع چین باشند؟ اگر هیچ کدام وجود ندارد، باید نگران آینده جنگ شناختی چین علیه آمریکایی ها باشید.
من صاحب نسل دوم یک تجارت کوچک هستم که 19 سال پیش از پدرم تحویل گرفتم. به همین دلیل است که من احساسات شما را درک می کنم: شما به عنوان یک رهبر انقلابی نسل دوم، نمی توانید اجازه دهید حزب کمونیست چین سقوط کند. با این حال، چین امروز به انقلابی مانند انقلابی که قلب و ذهن مردمش را در دهه 1940 تسخیر کرد، نیاز ندارد، بلکه به تغییر سیاستی نیاز دارد که رفاه و ثبات را تضمین کند. ملتی که مردم در آن احساس امنیت بیشتری کنند.
در نهایت، چین دیگر این تجمل را نخواهد داشت که با ایالات متحده برای برتری منطقه ای یا جهانی رقابت کند. قبل از اینکه خیلی دیر شود، باید مسیر گذشته خود را به شدت بررسی کند و سیاست های اقتصادی و خارجی جدیدی را برای بازسازی ثبات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خود به نفع شهروندان عادی چین معرفی کند. شما تنها فردی در کشور هستید که قدرت و جسارت این کار را دارید.


ارادتمند شما،
کیونی میاکه


منبع: Japan Times

۳۰ بهمن ۱۴۰۲ ۱۰:۰۶
تعداد بازدید : ۲۴۴
کد خبر : ۶۸,۸۴۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید