به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش نرخ بهره فدرال رزرو به نفع ارزهای آسیایی

پایگاه خبری فولاد ایران- انتظار می رود فدرال رزرو آمریکا در اواخر سال جاری نرخ بهره را کاهش دهد و اگرچه ممکن است این خبر خوبی برای دلار نباشد، برخی از ارزهای آسیایی سود خواهند برد.
نرخ های بهره بالاتر، پول این کشور را تقویت می کند، سرمایه گذاری خارجی را جذب می کند و تقاضا برای پول را افزایش می دهد. ضعیف بودن دلار آمریکا به طور کلی برای بازارهای نوظهور مثبت است، که اغلب زمانی که فدرال رزرو خارج از یک بحران اقتصادی نرخ بهره را کاهش می دهد، صدق می کند.
فدرال رزرو در ماه دسامبر به سمت موضع غیرقابل قبولی رفت و در حال حاضر بازارها تا تابستان نرخ بهره را کاهش می دهند. پیش بینی می شود که اولین کاهش نرخ بهره ۲۵ واحدی در سال ۲۰۲۴ ممکن است در اوایل ژوئن اتفاق بیفتد.
به گزارش 
فولاد ایران، نشست ژانویه فدرال رزرو در حالی به پایان رسید که بانک مرکزی نرخ استقراض معیار خود را در محدوده بین 5.25 تا 5.5 درصد نگه داشت.
کارشناسان اظهار کردند که ارزهایی مانند یوان چین، وون کره و روپیه هند از کاهش سیاست های پولی فدرال رزرو سود می برند.
چین با انبوهی از عناوین ناامیدکننده روبرو شده است که اعتماد سرمایه گذاران را کاهش داده است. در حالی که نرخ ارز در نرخ دلار/ یوان دلار آمریکا به سطح 7 کاهش یافته است که نشان دهنده وضعیت ضعیف اقتصادی در چین است، تضعیف بیشتر بعید است زیرا سیاست گذاران در محرک های مالی، رشد اعتباری و حمایت از ارزش دارایی ها تهاجمی تر عمل می کنند.
اگر فدرال رزرو تا تابستان شروع به کاهش نرخ بهره کند، احتمالاً اختلاف بازدهی بین دو اقتصاد بزرگ جهان را کاهش می دهد و فشار یوان چین را کمتر می کند.
روپیه هند امسال می تواند از معاملات حمل و نقل سود ببرد، استراتژی که در آن معامله گران ارزهای کم بازده مانند دلار آمریکا را برای خرید دارایی های پربازده مانند اوراق قرضه می گیرند.
بسیاری از معاملات حمل و نقل در برابر سایر ارزها مانند ین یا یورو انجام می شود، اما زمانی که نرخ بهره در ایالات متحده کاهش یابد، شاهد افزایش اختلاف نرخ بهره خواهیم بود تا امکان انجام تجارت حمل و نقل فراهم شود. بنابراین این موارد برای پول هند نیز مثبت هستند.
روپیه همچنین می تواند در بحبوحه این امید که بانک مرکزی هند ممکن است سیاست های پولی را کندتر از سایر بانک های مرکزی کاهش دهد، تقویت شود.
روپیه در برابر دلار در سه ماه گذشته به 82.82 افزایش یافته است. این ارز در سال 2023 0.6 درصد کاهش یافت که در مقایسه با کاهش 11 درصدی سال قبل، تضعیف بسیار کمتری در برابر دلار بود.
وون کره جنوبی نیز به مدت سه سال تحت فشار بوده است، اما بهبود چشم انداز اقتصادی و سیاست ضعیف تر فدرال رزرو به کاهش این فشار در سال 2024 کمک می کند. سود وون نیز بر اساس میزان کاهش‌های فدرال رزرو تعیین خواهد شد. اگر چرخه کاهش عمیق باشد، این ارز بین 5 تا 10 درصد افزایش می‌یابد.


منبع: CNBC

۱ اسفند ۱۴۰۲ ۱۱:۱۳
تعداد بازدید : ۲۷۶
کد خبر : ۶۸,۸۶۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید