به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

مخالفت چین با تحریم های آمریکا علیه شرکت های چینی به دلایل مرتبط با روسیه

پایگاه خبری فولاد ایران- وزارت بازرگانی چین روز دوشنبه اعلام کرد که چین قاطعانه با اعمال تحریم های آمریکا علیه شرکت های چینی به دلایل مرتبط با روسیه مخالف است.
این وزارتخانه در بیانیه‌ای در وب‌سایت خود اعلام کرد، چین اقدامات لازم را برای حفاظت از حقوق و منافع مشروع شرکت‌های چینی انجام خواهد داد.
به گزارش 
فولاد ایران، دولت بایدن روز جمعه محدودیت های تجاری جدیدی را برای 93 نهاد از روسیه، چین، ترکیه، امارات متحده عربی، قرقیزستان، هند و کره جنوبی به دلیل حمایت از تلاش های جنگی روسیه در اوکراین اعلام کرد.
این اقدام، که یک روز قبل از دومین سالگرد تهاجم روسیه به اوکراین صورت گرفته، اساساً محموله های ایالات متحده به نهادهای مورد هدف، از جمله هشت مورد از چین، 63 مورد از روسیه، 16 مورد از ترکیه و چهار مورد از امارات متحده عربی را ممنوع می کند.
جو بایدن روز جمعه اعلام کرد بیش از ۵۰۰ مورد تحریم جدید علیه روسیه را به دلیل جنگ کشورگشایی آن در اوکراین و به خاطر مرگ الکسی ناوالنی، که «یک فعال شجاع مبارزه با فساد و سرسخت‌ترین رهبر مخالف پوتین بود»، اعلام می‌کند. این تحریم‌ها افراد مرتبط با حبس ناوالنی و همچنین بخش مالی، پایگاه صنعتی دفاعی روسیه، شبکه‌های تدارکات و فرار از تحریم را در قاره‌های مختلف هدف قرار خواهند داد. این تحریم ها تضمین خواهند کرد که پوتین بهای سنگین تری را برای تجاوزات خود در خارج از کشور و سرکوب در داخل می پردازد.
رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: ما همچنین محدودیت‌های صادراتی جدیدی را برای نزدیک به ۱۰۰ شرکت به دلیل حمایت از ماشین جنگی روسیه اعمال می‌کنیم. ما در حال انجام اقداماتی برای کاهش بیشتر درآمدهای انرژی روسیه هستیم. من از تیم خود خواسته ام حمایت از جامعه مدنی، رسانه‌های مستقل و کسانی که برای دموکراسی در سراسر جهان می‌جنگند را تقویت کنند.
در همین رابطه وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه اعلام کرد: "به مناسبت دو سال جنگ تمام عیار و غیرقانونی روسیه علیه اوکراین و در واکنش به مرگ الکسی ناوالنی، سیاستمدار مخالف و فعال ضد فساد، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا تقریبا ۳۰۰ فرد و نهاد را تحریم کرد."
وزارت خزانه داری آمریکا افزود: این اقدامات، بیشترین تعداد تحریم های اعمال شده علیه روسیه از زمان تهاجم تمام عیار این کشور به اوکراین است.
این نهاد آمریکایی اضافه کرد: «آمریکا سه مقام دولت روسیه را در ارتباط با مرگ ناوالنی تحریم می کند.» وزارت خزانه داری و دولت آمریکا به صورت مشترک بیش از ۵۰۰ هدف را برای تحمیل هزینه های اضافی برای سرکوب روسیه، نقض حقوق بشر و تجاوز آن به اوکراین تحریم می کنند. وزارت بازرگانی همچنین بیش از ۹۰ شرکت را به لیست سیاه نهادها اضافه می کند.
وزارت خزانه داری آمریکا اضافه کرد: "برای محروم کردن روسیه از منابع لازم برای حمایت از جنگ بی رحمانه اش علیه اوکراین، اهدافی از جمله یک پایگاه اصلی در زیرساخت های مالی روسیه را تحریم می کند. این تحریم ها همچنین شامل بیش از ۱۲ نفر در کشورهای ثالث در اروپا، آسیای شرقی، آسیای مرکزی و خاورمیانه و صدها نهاد در پایگاه نظامی-صنعتی روسیه و سایر بخش‌های کلیدی می شود."


منبع: CNBC

۸ اسفند ۱۴۰۲ ۱۲:۳۱
تعداد بازدید : ۲۷۲
کد خبر : ۶۸,۹۳۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید