به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بحران دریای سرخ و کاهش تولید اوپک پلاس حامی قیمت نفت

پایگاه خبری فولاد ایران- قیمت نفت برنت در بیشتر ماه فوریه بالای 80 دلار در هر بشکه باقی مانده است که حاکی از تاثیرات انقباض در بازار فیزیکی با ادامه کاهش تولید اوپک پلاس و ادامه تغییر مسیر محموله ها از دریای سرخ و کانال سوئز است.
به گزارش 
فولاد ایران، پالایشگاه‌های اروپایی به دنبال محموله‌های حوزه اقیانوس اطلس هستند، زیرا ورود از خاورمیانه با مسیر طولانی‌تر از دماغه گود هوپ که نفتکش‌ها باید برای رسیدن به دریای مدیترانه و شمال غربی اروپا طی کنند، حداقل دو هفته به تأخیر می‌افتد.
در نتیجه، قیمت گریدهای نفت خام دریای شمال و غرب آفریقا در این ماه افزایش یافته است و از قیمت نفت برنت بالای 80 دلار در هر بشکه حمایت می کند.
تحلیلگران می‌گویند که بازار در حال انقباض است و اشاره می‌کنند که عرضه‌ها ممکن است کمتر از احساسات بازار و اقدامات قیمتی باشد.
کاهش تولید و صادرات در این سه ماهه از سوی تولیدکنندگان اوپک پلاس به رهبری بزرگترین صادرکنندگان خاورمیانه نیز از قیمت نفت در ماه هایی حمایت می کند که مصرف جهانی معمولاً کمتر است.
تولیدکنندگان اوپک پلاس نمی توانند از این بابت احساس بدی داشته باشند زیرا قیمت نفت در این ماه بالای 80 دلار در هر بشکه باقی مانده است و پیش بینی های تحلیلگران قبلی درباره قیمت های ضعیف و مازاد عرضه در بازار در آغاز سال 2024 را به چالش می کشد.
اختلال در ترافیک دریای سرخ/کانال سوئز نقش مهمی در افزایش قیمت نفت خام حوزه اقیانوس اطلس و افزایش حاشیه های پالایشی تا کنون در سال جاری داشته است. بر اساس برآوردهای رویترز، میانگین حاشیه برای پالایش گازوئیل و بنزین در اروپا در ژانویه به بالاترین سطح خود در ماه‌های اخیر رسید و به ترتیب به 34.30 دلار و 11.60 دلار در هر بشکه بود.
قیمت نفت معیار ایالات متحده نیز با افزایش تقاضا برای نفت خام آمریکا در اروپا به دلیل اختلال در جریان دریای سرخ حمایت می شود.


منبع: Oilpricee

۹ اسفند ۱۴۰۲ ۱۰:۰۲
تعداد بازدید : ۲۶۳
کد خبر : ۶۸,۹۴۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید